مراسم افتتاح مجتمع آزمایشگاهی تحقیقات مولکولی واحد بین الملل اروند

دکتر اسماعیل ایدنی: در خوزستان همانگونه که رنج ها و دردهای ما مشابه است، باید فرصت ها، برخورداری ها و پیروزی هایمان نیز مشابه باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (وب دا خوزستان)، صبح پنج شنبه مورخ ۱۳۹۳/۶/۶ مراسم افتتاح مجتمع آزمایشگاهی تحقیقات مولکولی واحد بین الملل اروند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه و  مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مهندس احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار، دکتر سعدون زاده، انصاری و دهدشتی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، حاج آقا ابراهیمی امام جمعه آبادان و  جمعی از مسئولین محلی آبادان برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا دکتر ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اهمیت سلامت گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و ابلاغ سیاست های کلان سلامت توسط مقام معظم رهبری، مقوله سلامت در کشور ما جزء سه اولویت نخست قرار گرفت. سالهای متمادی به رغم اینکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جزء سه دستگاه اول بزرگ کشور از لحاظ گستردگی می باشد ولی از نظر منابع مالی جزء اولویت های ۱۴ تا ۱۶ بود و این بی توجهی به دلایل مختلف در دولت های گذشته، صدماتی به حوزه سلامت کشور وارد نمود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: سلامت یکی از اساسی ترین نیازهای بشر است ولی به دلایل مختلف در دوران گذشته از آن غفلت شده بود و اوج بحرانی که در حوزه سلامت در کشور ما به وجود آمد مربوط به سال های ۹۰ تا ۹۲ ناشی از تغییرات نرخ ارز و هزینه های سرسام آور و کمر شکن بیماری های مهلک در کشور بود. اما خوشبختانه در حال حاضر، سلامت با حمایت همه جانبه تمامی ارکان نظام به عنوان اولویت اول تا سوم قرار گرفت که منجر به طراحی و اجرای طرح تحول نظام سلامت درتمام بیمارستان های دولتی کشور شد که در نوع خود نتایج غیر قابل باوری داشته است که به نوبه خود جا دارد در اینجا از حمایت های همه جانبه ی نمایندگان مجلس در اختصاص اعتبارات کافی و پیگیری اجاری این طرح در کشور کمال تشکر را داشته باشم.

ایدنی افزود: یکی از مشکلات دیگر استان ما کمبود نیروی انسانی می باشد و متاسفانه آموزش هایی که در دانشگاه های علوم پزشکی کشور وجود دارد ناظر به نیازهای اجتماعی ما نیست و در بحث پزشکی کمبود شدید پرستار و پزشک داریم به گونه ای که با فراخوان استخدام ۱۲۰۰ پرستار ما تنها با ثبت نام ۶۰۰ پرستار مواجه شده ایم!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان گفت: نگاه ما به مقوله ی سلامت یک نگاه مشاع است و هر امکاناتی که داشته باشیم متعلق به کل استان خوزستان میباشد و همانگونه که رنج ها و دردهای ما مشابه است، بنابر این باید فرصت ها، برخورداری ها و پیروزی هایمان نیز مشابه باشند.

دکتر محمدجعفر یدید رئیس واحد بین الملل واحد اروند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نیاز به وجود این آزمایشگاه در این واحد دانشگاهی گفت: مجتمع آزمایشگاهی تحقیقاتی میکروب شناسی در واقع یک آزمایشگاه مولکولار و پیشرفته است که با صرف هزینه ۶ میلیارد ریال بازسازی و تجهیز شده و دارای دستگاه های پیشرفته و به روزی می باشد که تا کنون در منطقه وجود نداشته است.

یدید ادامه داد: به لحاظ پروژه های تحقیقاتی و کارهای آموزشی نیاز به این آزمایشگاه در واحد بین الملل اروند احساس می شد که با طراحی های صورت گرفته، دستگاه های این آزمایشگاه به طور کامل نصب شدند و امروز شاهد افتتاح این مجتمع آزمایشگاهی هستیم که ان شاء الله آماده سرویس دهی و استفاده دانشجویان در ترم جدید تحصیلی می باشد.

دکتر جواد سعدون زاده، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:  دکتر سعدون زاده، ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان و آرزوی توفیق برای آنان، گفت: آبادان در زمینه بهداشت و درمان چالش های بسیار جدی دارد و شاخص های بهداشتی درمانی آبادان نامطلوب و مخصوصا در حوزه درمان وضع آبادان اسف بار است. بیمارستان طالقانی آبادان بیمارستانی فرسوده، بیمارستان شهید بهشتی سالهای سال است به مرحله تکمیل نرسیده و دست کم نیاز به بیست میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل و افتتاح دارد و پرونده بیمارستان اروند نیز پرونده ای قدیمی است.

سعدون زاده افزود: با این تفاسیر می طلبد تا با همراهی وزرات بهداشت و درمان و وزیر مربوطه که ما نمایندگان آبادان رابطه خوبی با ایشان داریم و آقای دکتر ایدنی، حمایت های لازم اعمال شود و از بودجه گلوبالی که در اختیار وزیر است
سهم قابل توجهی  نصیب بهبود اوضاع درمان آبادان شود. سعدون زاده در پایان گفت: در حوزه آموزش نیز سیاست ما حفظ ظرفیت های موجود و توسعه هرچه بیشتر آن است.

دکتر محمدسعید انصاری، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:  دکتر انصاری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و هفته دولت گفت: ما به عنوان یک برادر از آقای دکتر ایدنی انتظار داریم توجه و حمایت خاصی
به آبادان داشته باشد و انتظارم از ایشان و همچنین وزیر محترم بهداشت که خود آبادان را دوست دارد و میخواهد آبادان پایدار بماند، این است که این دانشگاه همین جا بماند و به اهواز منتقل نشود.

انصاری در پایان ضمن اشاره به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زنده نگهداشتن یاد شهدا و ادای احترام همیشگی به آنان را از وظایف همه مسئولین دانست و گفت: اگر شهدا نبودند مسلما” الان هیچکدام از مسئولین هم نبودند.

دکتر سید حسین دهدشتی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:  دکتر دهدشتی، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجائی و باهنر و لزوم الگو بودن این شهیدان والامقام که نماد خدمتگزاری صادقانه و مخلصانه
بودند، گفت: شهری مثل آبادان شایستگی های زیادی دارد که همه باید تلاش کنیم آبادان را به جایگاه واقعی خود برسانیم. یکی از منابع ارزشمند کشور، منابع انسانی است که در بحث شناسایی و آموزش این نیروها و بهره برداری از آنان اهمیت خاصی وجود دارد. به دلیل نگاه خاص به آبادان و خرمشهر در سال ۸۵ که منطقه آزاد اینجا شکل گرفت زمینه ای شد تا با تلاش نیروهای بومی آبادان و حمایت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، واحد بین الملل اروند تاسیس و راه اندازی شود تا آموزش نیروهای مورد نیاز برای بخش بهداشت و درمان انجام پذیرد و نیاز منطقه را در
این زمینه مرتفع سازد.

دهدشتی افزود: آن موقع نگاه ما جهت ایجاد یک دانشگاه علوم پزشکی در منطقه بود که خوشبختانه دانشکده علوم پزشکی آبادان راه اندازی شد و بعد از گذشت ۷ سال، از مهرماه سال جاری مجوز پذیرش ۳۰ دانشجوی پزشکی دولتی در دانشکده علوم پزشکی آبادان داده شده است و ان شاء الله همه دست در دست هم بتوانیم در همه حوزه ها
و حوزه بهداشت و درمان خدمات خوبی را به مردم آبادان ارائه دهیم.

مهندس احمد سیاحی، معاون عمرانی استانداری خوزستان: مهندس سیاحی، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، گفت: قریب به ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و این نظام می بایست خدمات در شاءن خود را به مردم ارائه دهد. در هفته دولت امسال پروژه های متعددی افتتاح می گردد و این درحالیست که فقط پروژه هایی را برای افتتاح پذیرفته ایم که آماده استفاده و بهره برداری می باشند که از کل پروژهای معرفی شده برای افتتاح ۷۹۰ پروژه نهایی و پذیرفته شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ضمن اشاره به حضور دکتر ایدنی در آبادان که نشان دهنده توجه ویژه ایشان به این منطقه است، به مشکلات حوزه بهداشت و درمان آبادان اشاره نمود و خواستار طراحی برنامه ای برای پیشرفت وضعیت بیمارستانی و درمانی منطقه گردید.

سیاحی ضمن اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به استان خوزستان اشاره نمود که دوران کنونی از بهترین دوران ها برای خدمتگزاری و ادای دین به خوزستان است و تلاش ها و حمایت های بی نظیر حضرت آیت الله موسوی جزایری، نماینده محترم ولی فقیه در استان و دکتر مقتدایی، استاندار برای پیشرفت خوزستان مثال زدنی است و همچین وفاق خوب نمایندگان مجلس استان در این باره چشمگیر و امیدوار کننده است که یکی از اثرات بارز این وفاق در خصوص انتقال آب کارون بوده است که تصمیم استعفای دسته جمعی نمایندگان خوزستان باعث برطرف شدن ذهنیت ها درباره انتقال آب و تعطیل شدن طرح های تونل بهشت آباد و گلاب ۲ شد که جا دارد نمایندگان استان و آبادان در این باره حمایت ویژه ای از وزارت نیرو و وزیر مربوطه داشته باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *