روزنامه کارون: دفاع عضو شورای شهر اهواز از حیات کارون در برنامه ۹۰

نویسنده این مطلب در صفحه دیار کارون نوشته است: برنامه دوشنبه شب ۹۰ یک میهمان خوزستانی به نام ˈهدایت ممبینیˈ داور سابق بین المللی سال های اخیر فوتبال ایران داشت که توانست با صراحت لهجه و در نهایت بی طرفی، حقایقی چند از سختی های شرایط کنونی حاکم بر مردم خوزستان خصوصا موضوع خطرناک طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون را بیان کند.

نگارنده این مطلب به نقل از ممبینی آورده است: در زمانی نه چندان دور کشتی های مسافربری در کارون رفت و آمد می کردند و از رونق زیادی برخوردار بود اما حالا برای تامین آب شرب مردم نیز کافی نیست و بسیاری از شهرهای استان با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند.

در ادامه این مطلب در صفحه دیار کارون به نقل از این عضو شورای شهر اهواز آمده است: در پایین دست جلگه خوزستان و در مبادی ورودی آب کارون به خلیج فارس می توان سد احداث کرد و سپس آب آن را به مناطق مرکزی ایران از جمله فلات مرکزی انتقال داد نه اینکه بیاییم و با انتقال آب از سرشاخه ها، یک منطقه مستعد و بالفعل اقتصادی و کشاورزی همچون خوزستان را به نابودی بکشانیم.

روزنامه نور خوزستان نیز در سرمقاله ای با عنوان ˈروز داروسازی و آشفته بازار داروˈ به گرامیداشت روز داروسازی و مشکلات موجود در داروهای وارداتی بیماران خاص پرداخته است.

ˈسید محمد طاهر موسوی زادهˈ، مدیر مسول و سرمقاله نویس این روزنامه نوشته است: عمده مشکلات دارو مربوط به کمبود و گرانی داروهای وارداتی مربوط به بیماری های خاص است که بازار بسیار پرسودی را تشکیل می دهد و لذا بسیار موردتوجه سودجویان و قاچاقچیان است.

این سرمقاله نویس نوشته است: فروش سالانه دارو در ایران بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده که حدود یک سوم آن صرف واردات داروهای بیماری های خاص می شود لذا هر حرکت در جهت تامین صحیح نیاز بیماران در داخل کشور، ذی نفعان عرصه واردات دارو، یعنی تولید کنندگان خارجی و قاچاقچیان یا اخلالگران داخلی را به عکس العمل وا می دارد.

همچنین در ستون راوی روزنامه نورخوزستان در مطلبی با عنوان ˈدرباره سفر ماموریتی اعضای شورای شهر اهواز اطلاع رسانی کنیدˈ به عدم اطلاع رسانی این شورا در خصوص مسافرت اعضای شورای شهر و در نتیجه رسمیت پیدا نکردن پنجاه و دومین نشست شورای شهر اهواز و ضایع شدن وقت خبرنگاران پرداخته است.

نگارنده این ستون نوشته است: اولا بهتر بود پیرو دعوت قبلی، با ارسال پیامک به رسانه ها اعلام می شد که این جلسه از شورا رسمیت ندارد تا نیایند و ثانیا مسائل شورا نباید سربسته اعلام شود و مردمی که به آقایان و خانم ها رای داده اند باید بدانند نمایندگان آنها به کجا سفر ماموریتی داشته اند و ثالثا یادمان باشد حتما گزارش سفر ماموریتی اعضای شورا در جلسه بعد مطرح شود و در هر صورت باید این سفرها با اطلاع رسانی قبلی صورت گیرد.

روزنامه فرهنگ جنوب نیز در سرمقاله ای با عنوان ˈمنافقین از آغاز تا امروزˈ با گرامیداشت شهادت دو مدیر پاک رشت به نام های رجایی و باهنر در هشتم شهریورماه با توطئه استکبار جهانی و خیانت منافقین کوردل، به کارنامه سراسر سیاه و خائنانه منافقین که در سال های پیش از انقلاب برای خود نامه مجاهدین خلق را انتخاب کرده بودند پرداخت.

۷۱۵۷/۵۵۱

انتهای پیام /*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *