معاون سیاسی استاندار در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح طلب: با فعالیت جوانان فضای امنیتی رقیق می شود

خورنا:  اعضای شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح طلب خوزستان با معاونت سیاسی استاندار خوزستان دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز،  در این نشست دوستانه که در دفتر فرج الله خبیر برگزار شد اعضای شورا دغدغه های خویش را در خصوص مسائل پیش روی استان با وی در میان نهادند .

فرج الله خبیر در این دیدار گفت : ما خیلی مشتاق هستیم که شاهد حضور هر چه بیشتر اقشار مردم به خصوص جوانان در حوزه های سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی باشیم زیرا مشارکت در این عرصه ها می تواند به دولت کمک کند.

وی با اشاره به اینکه تجارب ارزشمند در کار تشکیلاتی به وجود می آیند، تصریح کرد : جوانان در عرصه ی فعالیت با واقعیات جامعه روبه رو می شوند و این سبب پختگی و آب دیده تر شدن آنها می شود .

معاون سیاسی استاندار خوزستان افزود : به کمک این تجارب است که جوانان می توانند ساختارهای موجود را نقد کنند که البته بیان نقطه ضعف ها بدون ارائه ی راهکار و برنامه پسندیده نیست و ما از ایجاد فضای گفتگو، نقد و هم اندیشی حمایت می کنیم .

وی در عین حال گفت : با فعالیت جوانان فضای امنیتی رقیق می شود و کسانی که عملکرد شفافی ندارند مورد قضاوت افکار عمومی قرار می گیرند. اگر افراد نقد نکنند ، اعتراض نکنند ، کنار بکشند و فعالیتی نداشته باشند خود سانسوری ایجاد شده و زمینه برای کسانی که تفکرات اقتدار گرایانه ی قوی دارند مساعد می شود.

فرج الله خبیر در این نشست خطاب به اعضای شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح طلب خوزستان گفت : شما فعالیت خود را ادامه دهید و ما هم در خدمت شما هستیم و هر جا مانعی ایجاد شد با همفکری و همکاری نسبت به رفع موانع اقدام می کنیم .

وی در عین حال عمل به قانون در فعالیت ها را لا زم و ضروری خواند و تاکید کرد : باید توجه داشته باشید که آنچه برای ما اهمیت زیادی دارد فعالیت در چارچوب های قانونی است . عمل به قانون باید نهادینه شودو همه ی افراد ملزم به رعایت آن باشند.

وی تنوع قومی در استان خوزستان را عامل مهمی برای رشد و ظهور فعالیت سیاسی دانست و گفت که باید از این ظرفیت در گسترش فضای سالم و ارتقای سطح فرهنگ عمومی استفاده کرد.

فرج الله خبیر در ادامه خاطر نشان کرد : شما می توانید با داشتن یک تریبون فعالیت هایی را که انجام می دهید به اطلاع افکار عمومی برسانید و از این طریق دیدگاه های خود را در جامعه مطرح کنید . وی همچنین اظهار داشت که می توان با دعوت از شخصیت های مهم کشوری به پررنگ تر شدن و باز تر شدن فضای سیاسی در استان کمک کرد .

همچنین در این نشست سید مجید مروج ، رئیس دوره ای شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح طلب خوزستان گفت: این شورا برای اولین بار در کشور تشکیل شده است و کسانی که از سال ۱۳۷۶ در عرصه ی فعالیت های سیاسی در استان فعال بوده اند عضو این شورا هستند.

سید مجید مروج اظهار داشت : با اینکه یکسال از شروع به کار دولت روحانی می گذرد هنوز خلا فعالیت های سیاسی احساس می شود و این سبب می شود که تشکل هایی که به آقای روحانی رای داده اند آسیب ببینند . توقعی که وجود دارد این است که رای دهندگان به رئیس جمهور منتخب دارای تریبون های بیشتری شوند .

وی با اشاره به هجمه ها از تریبون های مختلف علیه دولت خاطر نشان کرد، نباید دولت تنها بماند. باید احزابی قدرتمند وجود داشته باشند که از دولت حمایت کنند .

وی با اشاره به اینکه هدف شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح طلب خوزستان رسیدن به یک تفاهم مشترک و پیشبرد اهداف اصلاح طلبانه است افزود : جوانان خوزستانی در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی پیشتاز هستند و استان خوزستان دومین استانی بود که بیشترین رای را به آقای خاتمی داد .آبشخور فکری ما پیمانکاری نیست بلکه اصلاح طلبی است و سعی ما بر این است که مسائل حوزه ی جوانان را در استان خوزستان پیگیری کنیم

سید ابراهیم موسوی ، عضو هیات رییسه شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح طلب نیز اظهار داشت : ما در شورای جوانان در صدد هستیم که یک جریان سالم ، شناسنامه دار و مناسب را ایجاد کنیم و انتظار داریم این جمع مورد حمایت قرار بگیرد .

وی گفت : ما خود را پیرو بزرگان اصلاحات می دانیم و سعی می کنیم همانند خاتمی و هاشمی ضمن داشتن سعه ی صدر و رفتاری توام با عقلانیت وارد بازی های سیاسی دیگران نشویم .

علی بویری از اعضای این شورا نیز که در این دیدار حضور داشت ، خاطر نشان کرد: ایجاد شورای هماهنگی جوانان سبب انسجام در کار جوانان احزاب اصلاح طلب شده است و این شورا پس از لغو ستاد های آقای دکتر روحانی بهترین راهکار برای ادامه ی فعالیت جوانان بود .

وی همچنین با بیان اینکه در دوره ی ۸ ساله ی دولت احمدی نژاد امکان تربیت و آموزش نیروهای سیاسی جوان نبود اظهار امیدواری کرد که در دولت جدید این نقص برطرف شود و جوانان امکان ورود به عرصه ی فعالیت های سیاسی را پیدا کنند .

متین حقیقت زاده عضو دیگر شورا نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم تلطیف فضای سیاسی استان گفت : استاندار یک رئیس جمهور برای استانداری که به مثابه یک دولت کوچک است ، محسوب می شود و ما انتظار داریم که دکتر مقتدایی فضای مناسبی برای انجام فعالیت های سیاسی توام با امنیت در استان ایجاد کند و تا حد امکان از فضای امنیتی دور شویم .

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که با منطق و گفتگو به سمتی برویم تا هوادارن دکترروحانی بتوانند به صورت متشکل از دولت تدبیر و امید حمایت کنند .