باز هم برای لغو کنسرت، سر و کله امت حزب الله(!) پیدا شد/ کدام امت؟ کدام حزب الله؟/ باز هم مسئولان استان مغلوب میشوند؟

احسان خواجه امیری خواننده مشهور پاپ قرار است که ۱۹ و ۲۰ مرداد ماه در تالار سینما هلال اهواز برنامه اجرا کند. در همین رابطه و در مخالفت و موافقت با این اجرا که تمامی مراحل خود را در رابطه با اخذ مجوز های لازم از مراجع قانونی طی کرده است در فضای مجازی واتس آپ تعدادی از اعضای یک گروه خواهان لغو برگزاری این کنسرت شدند که در نهایت امروز شنبه در خبر کوتاهی که از سامانه ای برای شماره های زیادی ارسال شد در استمرار آن مواضع پیام فرستادند که : «تجمع امت حزب الله در اعتراض به برگزاری کنسرت مختلط خواجه امیری در شهر شهیدان / زمان یکشنبه ۱۹/۵ ساعت ۲۰ / مکان سینما هلال»
موافقت با برگزاری کنسرت خواجه امیری از منظر اخذ مجوزهای قانونی از طرف دیدگاه های موافق و خلاف ارزش ها بودن از طرف مخالفین و آنچه مخالفت برخی بزرگان استان با برگزاری هر نوع موسیقی می خواندند از طرف آنان منجر به بحث های دامنه داری در فضای مجازی گردید. در بخش هایی از نامه یکی از منتقدان شاخص این کنسرت خطاب به مقامات مسئول صدور مجوز کنسرت آمده است: «با توجه به جنایات فجیع اسراییل مظلومیت مردم غزه و عزادار بودن جهان اسلام در غم شهادت مردم ستمدیده فلسطین، بحرین، سوریه، عراق گله مندی شدید خود را در مورد کنسرت احسان خواجه امیری و بی تفاوتی شما نسبت به ارزش های والای شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی و … را ابراز می داریم»
در ادامه این نامه به تذکر یکی از مسئولان ارشد استان به مدیرکل سابق ارشاد اسلامی خوزستان مبنی بر عدم برگزاری هرگونه کنسرت در شهر اهواز اشاره شده است و خواستار لغو کنسرت مذکور و دیگر کنسرتها در اهواز و سطح استان شده اند.
علی چاروسائی از فعالین مطبوعاتی استان و از موافقین برگزاری کنسرت اظهار داشت: در طول تمام سالهای اخیر در سوریه، عراق، فلسطین و ده ها کشور دیگر مسلمانان در حال جنگ هستند و زیر بار ظلم و ستم مستکبرین و زیر آتش فتنه انگیزان هستند. این موضوع مختص امسال نبوده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، زیرا صهیونیست نمیخواهد دنیای اسلام روز خوش به خود ببیند.
وی ادامه داد: اینکه امسال و آن هم از طرف عده ای مجهول الحال فریادهای وااسلاما سرداده میشود، انسان را دچار شک و شبهه میکند. شناسنامه ای که اینها برای خود انتخاب کرده اند، شناسنامه همه مردم ایران است. مردم ایران امتی حزب الهی، مومن و ضد استکبار هستند. مردم ایران بارها و بارها و بارها با حضور میلیونی و حماسه ساز خود در صحنه های مختلف، ماهیت ضد استکباری خود را نشان داده، حمایت خود از مردم و بخصوص مسلمانان مظلوم سراسر جهان را اعلام کرده و عشق خود را به اسلام ثابت کرده اند. نمیشود ۱۰ نفر با پرچم حزب الله جمع شوند و از طرف میلیون ها ایرانی صحبت کنند.
چاروسائی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی مجوزهای قانونی در یک نظام اسلامی طی شده و دولتی که توسط ولایت فقیه تنفیذ شده، آن را تایید کرده است، چطور میشود که عده ای با نام اسلام آن مجوز را لغو کنند؟! اینها اول باید بگویند منظورشان کدام امت و کدام الله است؟ شاید الله دیگری میشناسد. شاید امت دیگری دارند.
از طرفی امید حلالی از موافقان برگزاری کنسرت نوشت: «دوستان سی دی احسان خواجه امیری در خودروی من است و به شخصه چند تراک مذهبی حتا موفق از ایشان شنیده ام درباره حضرت مولا علی (ع) و سرور آزادگان و احرار حضرت ابا عبدالله (ع) که کار عاشورایی موفقی بود. خواجه امیری و موسیقی پاپ در کشور مخاطب دارد. فضای فرهنگی را نباید سد کرد. می دانید که خیلی از نسل جوان برای شرکت در کنسرت های خوانندگان لس آنجلسی در مناسبت های خاص نوروز به دبی و آنتالیا و گرجستان و ارمنستان و … می روند و در معرض انواع آسیب ها و انحرافات قرار می گیرند. چه اشکال دارد اگر با گرفتن مجوز و فروش بلیت و نه استفاده از رانت دولتی خواجه امیری به اهواز بیاید و برای مخاطبانش برنامه اجرا کند؟ با مواضع تند نباید جو فرهنگی اجتماعی استان را ملتهب کرد.
احسان خواجه امیری هزار بار ارجحیت دارد بر خوانندگان لس آنجلسی یا بسیاری خوانندگان رپر زیر زمینی که الان میان جوانان و نوجوانان کشورمان موقعیت و مخاطب یافته اند. وی لااقل معرفت دارد دو تصنیف در منقبت ائمه بخواند. در ضمن ما نمی توانیم صورت مساله را پاک کنیم. موسیقی در کشور مخاطب دارد. همه موسیقی هم غنایی نیست. اتفاقن خوانندگان جدید کشورمان باعث شده اند تا لس آنجلسی ها به حاشیه رانده شوند…
 دوستان این قدر به هم گیر ندهیم و خودزنی نکنیم. در همین حالی که ما داریم با سوظن به یکدیگر می نگریم و خدای نکرده انگ می چسبانیم مبلغان وهابی سعودی دارند در ۸۳ کشور دنیا در ۵ قاره کار می کنند و حیوان تربیت می کنند برای شیعه کشی که نمونه این نیروی انترناسیونال را در سوریه و عراق می بینید بعد ما داریم به مدیر ولایی و مکتبی ارشادی و بومی خوزستان و دوستان خودمان که شیعیان مخلص مرتضی علی هستند بخاطر صدور مجوز کنسرت که قرار است همشهریان و دوستان و بستگان مان در آن شرکت کنند انگ می زنیم»
همچنین نعیم حمیدی مدیر یکی دیگر از گروه های واتس آپی به نام «تدبیر و امید» در پاسخ به این نامه به پدیده شناسی مخالفت با برپایی کنسرت ها پرداخت و نوشت در ورای این جریان چه جریانی قرار دارد که با صرف هزینه های هنگفت در صدد مقابله با سیاست های دولت و نشاط مردم و جوانان قرار دارد؟
وی افزود : چرا این پدیده برهم زدن کنسرت ها فقط باید در اهواز و خوزستان وجود داشته باشد؟ چرا شرکت مخابرات خوزستان بدون توجه به سیاست های دولت چنین ظرفیتی را در اختیار برهم زنندگان نظم جامعه قرار می دهد؟ آیا این شرکت توان جلوگیری از ارسال انبوه این پیامک را نداشته است؟  انتظار می رود این دوستان دلسوز لطف کنند چند تا تجمع بخاطر اعتراض به دزدی های چند هزار میلیاردی و بیکاری جوانان اهوازی هم برگزار کنند؟
 چون فساد ناشی از این امور صدها برابر بدپوششی دوتا دختر جوان بر جامعه اثر دارد. چون پدیده خودفروشی زاییده فساد اقتصادی و بیکاری است نه معلول کنسرت موسیقی و سخنرانی های شخصیت های سیاسی است؟
وی نوشت : در صورت پیامدها در چنین تجمع غیر قانونی چه کسانی پاسخگوی مردم و نظام خواهند بود؟ آیا چنین حقی به موافق کنسرت های موسیقی داده می شود تا به حرکت های خلاف قانون معترضند، اعتراض کنن؟
به گزارش ذره بین این مطلب پاسخ دیگری نیز از طرف یکی از مخالفان در بر داشت که در بخشی از ان آمده است : «کسی مخالف اجرای برنامه های شاد و مفرح نیست …امروز در کنار مان زنان وکودکان خصوصا شیعیان را به شهادت می رساند و یا سر می برندآیا این ناراحت کننده نیست؟»
همچنین در این خصوص همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مصاحبه ای با رهیاب نیوز در خصوص کنسرت های موسیقی در استان اظهار داشت: دنبال این هستیم تا کنسرت ها و موسیقی در استان توسط گروه های حرفه ایی اجرا شود باید دنبال موسیقی اصیل ایرانی بود تا نغمه هایی شنیده شود که بخشی از نیازهای فرهنگی جوانان و علاقه مندان موسیقی را تامین کند. وی ادامه داد: اجرای کنسرت ها موسیقی نباید برای کسب درآمد نباشد بلکه به عنوان یک فعالیت فرهنگی باید به آن نگاه شود این برنامه های باید توسط کسانی اجرا شود که بتوانند فضای تبلیغاتی و  اجرای مراسم را به صورت صحیح و منظم برنامه ریزی کنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه اشکالی که ما داریم کسانی که  کنسرت های موسیقی  را برنامه ریز می کنند به صورت حرفه ایی عمل نمی کنند و در این خصوص سیستمی تعریف نشده است و هر دفعه کسی می آید با سلیقه خودش یک مسیر جدیدی را تجربه می کند. وی اضافه کرد: باید از موسسات فرهنگی و هنری که مجوز رسمی از وزارت ارشاد دارند دعوت شود تا این کنسرت ها را برگزار کنند و از آدمهایی که غیر حرفه ایی هستند و تخصصی در اجرای کنسرت موسیقی ندارند استفاده نشود.
از طرفی ذره بین پی جوی دلیل لغو کنسرت این خواننده در آبادان شد که یکی از مطلعین در آبادان دلیل اصلی لغو را تذکر و نظر یکی از بزرگان استان درباره تقارن کنسرت با دو روز از ایام فاطمیه دانست که به معنای مخالفت کلی با برگزاری هر گونه کنسرتی نبوده و نیست.
به اعتقاد ذره بین از آنجا که طرفین ماجرا از دلسوزان استان تلقی می شوند و تیم جدید مدیریتی ارشاد استان نیز از نیروهای مکتبی و متدین هستند پیشنهاد می شود تا مخالفین برگزاری کنسرت در نشست با ارشاد در فضایی رو در رو دلایل مخالفت خود را باز بگویند تا به حد وسطی برسند.


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ماریا سلام شاید من جز کوچکی از همان امت حزب اله می گویم کی استان من یعنی خوزستان در بیست واندی از دفاع مقدس گذشته خاطره دفاع مقدس یاانقلاب را زنده نگه داشت اند که حالا بعضی ها اونقدر دقدقه دارند که فلان کنسرت برگذار نشود اگر مراجعه زیربط خوب وظایف شان را انجام داده بودند الان حتی نمیخواست نگران برگذاری کنسرت خواننده اون ور آبی هم باشن چون بچه های ما با ارزشها آشنا بودن بعد ما باید تفریحات سالم برای فرزندانمان فراهم کنیم و قدر دان استعدادهای جوانان کشورمان باشیم وبا کج سلیقگی هایمان آینده جوانان کشورمان در سراشیبی قرار ندهیم نمونه زنده اش متاسفانه شادمهرعقیلی که من با اینکه اهل کنسرت ترانه واین چیزها نبود ونیستم ولی یه زمانی هی بچه های هم دوره ما میگفتن که آن آقای فوق الذکر یه شعر خیلی خوب در مورد حضرت فاطمه س خوانده وخلاصه با کلی تعریف ولی ما هنوز نوار مذکور نشنیده دیدیم بچه مردم کلا از دست رفت سراز اون ور آب درآ ورد چه اشکال داره بچه هایی که با فضای معنوی استان من آشنا نیستن بیایند وإشنا بشوند چرا به شعور جوانان استان من خوزستان احترام نمی گذارند
  • بهزاد متاسفانه مدتهاست عده اى معلوم الحال خود را وكيل تام الاختيار مردم مى دانند و در هر موضوعى كه به مذاقشان سازگار نباشد، فرياد وااسفا سر مى دهند، به نظر بنده اين اسلام از جنس اسلام سر نيزه ى معاويه است، و الا خواجه اميرى هم متين است و هم متين مى خواند. هزار ها ظلم و إجحاف و فساد، ومشكلات ديگرى هست كه برادان أمت حزب الله مى توانند براى خلوص نيت و حفظ اسلام به آنها بپردازند و براى مردم ايران مسلمان تر پيامبر نشوند.