مراسمی که خودمان برگزار کننده بودیم؛

گزارشی از همایش تجلیل از خبرنگاران خوزستان در گیت بوستان! +حاشیه نویسی

سارا ممبینی : مراسم روز خبرنگار عصر دیروز در سالن گیت بوستان  و  با حضور اصحاب رسانه و مسئولین استان برگزار شد.
همایون قنواتی در این مراسم  گفت : تمامی اهالی فرهنگ و هنر، این روز را جشن می گیرند و امیدواریم در کنار اهالی رسانه بتوانیم در فضای فرهنگی و رسانه ای  استان تحول ایجاد کنیم .
وی رسانه های استان خوزستان را نسبت به سایر استانها دارای برتری  دانست و افزود :  در استان خوزستان تمامی گروه های فرهنگی ،اجتماعی و فکری دارای تریبون و رسانه  هستند و این رسانه ها توسط بخش خصوصی و مستقل از ارگانهای دولتی اداره می شود که  تعداد شان نیز نسبت به سایر استانها بیشتر است .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش ، ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در غزه گفت : در پوشش اخبار و روشنگری در خصوص جنایات صهیونیست ها بعضی رسانه ها به صورت “نا رسانه “عمل می کنند و  وظیفه ی رسانه ای خود به درستی عمل  نمی کنند . باید این رویه اصلاح شود و انزجار هر چه بیشتر خویش را نسبت به وقایع خونین در غزه نشان دهیم.
وی در عین حال با اشاره به  اینکه در رسانه های استان آن گونه که شایسته است  به حوزه ی فرهنگ و هنر پرداخته نمی شود،  خاطر نشان کرد :  مردم خوزستان باید هنرمندان ،نویسندگان و فعالین فرهنگی و هنری خود را بشناسند ومطبوعات وظیفه دارند که این افراد را به مردم معرفی کنند.
استاندار خوزستان : 
اخبار منفی به جامعه تشنج وارد می کند 
استاندار خوزستان نیز در این مراسم با تبریک روز خبرنگار گفت :  گفتار و نوشتار خبرنگاران تاثیر گذار است از این رو  باید مراقب باشند  با ارائه ی خبرهای منفی عامل توقف  نشوند  بلکه  زمینه ی پیشرفت را فراهم کنند. چون  خبرهای منفی به جامعه تشنج وارد می کنند.
وی افزود : خبرنگاران باید نقاط مثبت افراد را به صورت علنی و نقاط ضعف آنها را به صورت پنهان تذکر دهند تا رسالت آنها اثر مثبتی بر جامعه داشته باشد .
استاندار خوزستان همچنین گفت: همه سعی می کنند در ارائه ی یک خبر اولین باشند حتی اگر آن خبر دارای اشکالاتی باشد و این در فعالیت برخی رسانه های استان مشهود است .
استاندار خوزستان با بیان اینکه تمامی کارها با کمک و هم افزایی انجام می شود گفت : خوشبختانه  به واسطه ی عملکرد رسانه ها رابطه ی خوبی بین ما و جامعه ایجاد شده است  و از خبرنگاران انتظار داریم عملکرد دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف را مورد نقد و ارزیابی قرار دهند و باید به سراغ مجموعه های برویم که دارند از امکانات استان استفاده می کنند ولی منافعشان به خارج از استان است .
وی افزود : بیایید عملکرد پتروشیمی ها و منطقه ی آزاد اروند را تحلیل کنیم و ببینیم برای وضعیت بی کاری و اشتغال در استان چه اقداماتی انجام داده اند . استاندار خوزستان همچنین تاکید کرد که مدیران برای ایجاد دلگرمی باید در استان حضور داشته باشند و ما هیچ گاه از یاد نمی بریم که در دوران دفاع مقدس همگی  در استان حضور داشتیم .
در حاشیه روز خبرنگار :
•برای اولین بار در استان برگزاری  مراسم روز خبرنگار توسط  ” ستاد بزرگداشت روز  خبرنگار”برگزار شد که در این ستاد ۹ نفر از اعضای رسانه های استان حضور داشتند.
•در این مراسم گروه موسیقی سنتی که ازشهرستان دزفول دعوت شده بودند به اجرای برنامه پرداختند .
•براتی، معاون مطبوعاتی اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز با اشاره به اینکه فقط دو سایت در استان دارای مجوز رسمی برای فعالیت هستند اظهار  امیدواری کرد بقیه ی سایت های فعال نیز نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند .
•در این مراسم ” میثاق نامه ی  ” روز خبرنگار توسط آقای صالحی خوانده شد و در این میثاق نامه ضمن روایت آخرین مکالمه ی شهید صارمی با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بر مطالبات خبرنگاران تاکید شد .
•خانم امیری نیز به نمایندگی از خبرنگاران اظهار داشت که یک خبرنگار نباید دغدغه ی کاری داشته باشد و باید تمام توان خویش را صرف رسالت اطلاع رسانی  کند . همچنین وی تاکید کرد که خبرنگاران از نداشتن ثبات شغلی ، حق مسکن و بیمه و عدم توجه مسئولین به این قشر نگران هستند و ایجاد ” خانه ی مطبوعات ” را در استان برای رفاه حال خبرنگاران لازم و ضروری خواند .
•استاندار خوزستان گفت که من باخبرنگاران دوست هستم و گاهی تا پاسی از شب  با آنان مکالمه ی اس ام اسی دارم و آنها مسائل استان را برایم تشریح می کنند .
•در این مراسم از برخی خبرنگاران و مدیران استانی تقدیر شد. همچنین برنامه شعر خوانی و  برگزاری نشست هم اندیشی به دلیل کمبود وقت لغو شدند.