در نطق پیش از دستور؛

عضو شورای شهر اندیمشک: شورا جای “من” نیست، جای “ما” است

خورنا سام حسینی، عضو شورای شهر اندیمشک گفت: شورا جای “من” نیست، جای “ما” است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اندیمشک،  سام حسینی عضو شورای شهر اندیمشک در نطق پیش از دستور خود در خصوص انتخاب شهردار اندیمشک گفت: مراد این است که همه یک فکر و یک نظر داشته باشند. لیکن در شرایط فعلی دو راه داریم، یا همیشه با همدیگر نزاع داشته باشیم و علیه همدیگر موضع گیری و یکدیگر را نقد کنیم یا اینکه با حفظ نظر مخالف بر نقاط تمامی اقوام ، طوایف و طیف های مختلف سیاسی قابل احترام هستند، لیکن تصمیم در شورا باید در راستای خدمت به تمامی شهروندان باشد و این جزء حقوق اولیه آن هاست.

وی افزود: به نظر بنده عزت و سربلندی شورا در گرو اتحاد و همدلی اعضاء است و همدلی و پرهیز از سیاست زدگی لازمه یک شورای موفق است و به تعبیر مقام معظم رهبری « منشاء خیر» است.

سام حسینی ادامه داد: تعامل وهم گرایی در جهت خدمت و پاسخ به خواسته های به حق مردم لازم است.فرهنگ تعامل می بایست بین مسئولین خصوصآ شورا  نهادینه شود. سبک سری،پرخاشگری نه تنها فایده ای ندارد بلکه مضر به حق مردم است. عمر آدمی کوتاه است وعمر کار منتخبان مردم در شورا کوتاهتر،دوستان شورایی موفق است که با مسئولین و مدیریت شهری با هر عقیده و نظر سیاسی که باشد، تعامل و همکاری کند و جایگاه خود را با این  ارتباط و تعامل ارتقاء بخشد.

حسینی گفت: شورا تصمیم می گیرد، شورا مصوب می کند نه شخص، اعضای محترم شورا باید تفکر شورایی داشته باشند. شورا جای” من” نیست شورا جای “ما” است. چنانچه اکثریت اعضای شورا مصوبه ای خلاف شرع و قانون داشته باشند وفق قانون هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند اعتراض خود را از مجرای قانون اعلام و دنبال کند و
لاغیر.

این عضو شورا افزود: وظایف و اختیارات مارا قانون مشخص کرده است. قوانین عمومی و قانون خاص شورا، همه ی اشخاص با هر دیدگاهی و از هر قوم و خویشی از اجرای قانون نگران و ناراحت نخواهند شد زیرا همه در برابر قانون مساوی اند و تاکید مقام عظمای ولایت نیز بر اجرای مر قانون است.از جمله وظایف قانونی انتخاب شهردار اصلح است که مهمترین تصمیم شورا می تواند باشد و شهردار موفق نشانه تفکر شورایی موفق است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم در راستای عمل صحیح به قانون و وظایف شرعی و قانونی خود در انتخاب شهردار دقت نظر بیشتری داشته باشیم و لازمه ی این کار آن است کمیسون حقوقی در ابتدا شرایط قانونی کاندیداهای سمت شهردار را بررسی و سپس افرادی که به تشخیص این کمیسیون واجد شرایط باشند در شورا مورد بررسی قرار گیرند.

وی همچنین اظهار کرد: کمیسیون حقوقی بررسی صلاحیت ها را انجام می دهد ولی مطابق قانون تمامی اعضا شورا تعیین می کند چه کسی صلاحیت دارد و چه کسی ندارد. ممکن است کمیسیون یک نفر را تایید کند ولی شورا وی را فاقد صلاحیت بداند و بر عکس شورا تایید کند و کمیسیون او را تایید نکند. لذا اصل بر رای ۱۱ نفر اعضا محترم اعضا شورا است و کمیسیون از لحاظ حقوقی فقط اظهار نظر می کند و تصمیم گیرنده نهایی نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • صید عیسی مرادی سلام . چرا شورای شهر اندیمشک تاکنون در قبال مسائل دانشگاه علمی - کاربردی شهرداری کوتاه آمده و اقدام جدی انجام نداده اند؟ قرارداد دانشگاه باشهرداری - انتخاب ریئس - استخدام نیرو - پرداخت حقوق شهرداری - استغاده صددرصدی از امکانات دولتی و شهرداری ( باوجود 2 نفر سرمایه گذار ) و ...... -