آزادی بیان در دولت روحانی؛ دانشجویان به وزیر تذکر شدیدالحن دادند:

یک تشکل اصولگرای دانشگاه چمران، دیدار روسای دانشگاه چمران با خاتمی را خارج از عرف اخلاقی دانست!

خورنا یک تشکل دانشجویی اصولگرا در اعتراض به فرجی دانا دیدار روسای دانشگاه چمران اهواز با خاتمی را خارج از عرف و غسر اخلاقی دانست.

متن بیانیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز(نزدیک به بسیج دانشجویی دانشگاه) در محکومیت دیدار برخی مدیران دانشگاه با سید محمد خاتمی به شرح ذیل است:

من خواهش می کنم از مدیران دانشگاه‌ها و مسئولان گوناگون مدیریّتى که دانشگاه را مرکز جوَلان سیاسى و تلاشها و فعّالیّتهاى جناحهاى سیاسى قرار ندهید. سمّ مهلک حرکت علمى این است که دانشگاه‌ها تبدیل بشوند به باشگاه‌هاى سیاسى؛ کارى که در یک دوره‌اى انجام گرفت. امام خامنه ای (دامه برکاته)

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر فرجی دانا

سلام علیکم
جناب وزیر؛ دانشگاه شهید چمران اهواز به برکت خون شهیدانی چون شهید چمران، در زیر موشک های صدام در طول ۸ سال دفاع مقدس شجاعانه مقاومت کرد و ایستاد و اکنون در سایه آن رشادت ها و ایثارگری ها به پایگاهی علمی مبدل شده است. بخش عمده ای از این پیشرفت ها و تاثیرگذاری های علمی را بلاشک مدیون حمایت های بی دریغ و دلسوزانه امام خامنه ای از عرصه تولید علم هستیم. بی شک این حمایت مستدام ایشان از جریان تولید علم که لازمه ی آن دانشگاهی آرام وعلمی است، امر را برای ما مسجل می کند که ما نیز عزم خود را در پاسداشت از این سرمایه عظیم جزم کنیم. بحثی که ایشان به کرار بر آن تاکید می نمایند.

جناب آقای وزیر
دانشگاه شهید چمران اهواز در این چند مدت اخیر به کشتی ملتهبی می ماند که هر روزی موجی سهمگین آن را بیشتر از رسالت تولید علم خود، دورتر می سازد. اینجا دانشگاه شهید چمران اهواز به هر جایی جز مکانی برای دانش می ماند. از تحریک کاریکاتوریست های ضد اسلامی که به ساحت پیامبر اعظم هتک حرمت کردند برای ایجاد آشوب در دانشگاه تا برگزاری جلسات با مدعیان کمونیست در دانشگاه. این را درکنار پخش موسیقی های تند و زننده که هیچ سنخیتی نه با روح دانشگاه نه با مطالبات رهبری دارند اگر کنار هم بگذاریم شاید گوشه ی ازآلام جبهه مومن فرهنگی را بتوانیم بیان کرده باشیم.

جناب آقای دکتر فرجی دانا
چرخش مدیران را طبیعی و انتخاب مدیران را حق طبیعی هر سرپرست و رئیسی می دانیم ولی همان طور که رهبری به عنوان شخص اول مملکت که حرف شان حکم و امری واجب الاطاعه است فرمودند نباید به بهانه اعتدال جوانان مومن و انقلابی از صحنه مدیریت کشور حذف گردند. این در صورتی است که شاهد هستیم تمامی افرادی که در دوره قبل سمتی داشتند تنها به این جرم برکنار شده و افرادی که سابقه نگارش کتاب علیه مقدسات و محکمات اسلام دارند جایگزین آنان شده اند. جناب وزیر بدانید تداوم این روند به تقدس دانشگاه خسارتی جبران ناپذیر خواهد زد.

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری
امسال را مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند ، ولی دانشگاه شهید چمران به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه های فرهنگی تاکنون به لحاظ شاخص های فرهنگی، وضعیت مطلوبی نداشته است. برگزاری جلسات موهن شعر ، پخش و ترویج موسیقی، انتشار نشریات هتاک، برگزاری جلسات مختلط فارغ التحصیلی پشت درهای بسته، عدم صدور مجوز به برنامه های تشکل های قانونی دانشگاه، عدم برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگی دانشگاه و نهایتاً عدم تخصیص به موقع بودجه به تشکل های اسلامی دانشگاه به دلایل واهی. آری این ها گوشه ی از شاهکارهای فرهنگی دانشگاه شهید چمران در سال اقتصاد و فرهنگ است. به نظر می رسد برخی عزم و مدیریت خود را در تولید الگوهای ضد فرهنگی جزم کرده اند. در جدیدترین شاهکار هم مدیران دانشگاه و بخصوص معاونت فرهنگی به جای اینکه از این ایام تعطیل بهره جسته و به تقویت بنیه های فرهنگی دانشگاه همت گمارد به دیدار افرادی رفته اند که در سال ۸۸ خون به دل رهبری کردند و مسجد به آشوب کشیدند و ظلمی بزرگ و گناهی نابخشودنی در حق این مردم و نظام انجام دادند. اگر حافظه تاریخی این مدیران فراموش کرده ولی ما دقیقاٌ خاطرمان هست چگونه سال ۸۸ هم نوا با صهیونیست ها شعار نه غزه و نه لبنان از حنجره همین بیمار دلان سر داده شد و چگونه رای ۴۰ میلیون نفری یک ملت انقلابی به بازی گرفته شد و ۸ ماه آرامش و آسایش از ملت ایران سلب شد.

جناب آقای دکتر فرجی دانا
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن اعتراض و محکومیت این اقدام خارج عرف و غیراخلاقی برخی مدیران دانشگاه شهید چمران اهواز در دیداربا یکی از سران فتنه ۸۸، این اقدام را به نوعی دهن کجی به شهدای سال ۸۸ و رای مردم می داند. از شما خواهشمند است اجازه ندهید در دولت اعتدال قطار دانشگاه ها از ریل آرام پیشرفت علمی خارج شده و تبدیل به باشگاه سیاسی برخی افراد و جریانات معلوم الحال گردد. همچنین به این مدیران دانشگاهی هشدار می دهیم به جای اینکه به دیدار سران فتنه بروند در این سال فرهنگ عزم خود را در رفع موانع فرهنگی جزم نمایند و از این فرصت تعطیل به جای این دیدارهای باطل و هتاکانه به تدبیر و برنامه ریزی برای بهبود مشکلات دانشگاه و دانشجویان معطوف سازند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سیده زهرا موسوی خط به خط این بیانیه آدم رو غصه دار میکنه. تاسف به این که یه تشکل "مستقل " از انجمن های اسلامی چطور با فریب دانشجو ها تو دانشگاه کار میکنه. اینها درصد خیلی کمی از دانشجوهای دانشگاه شهید چمران اهواز هستن.همون هایی که نمایندشون تو جلسه با نمایندگا وزارت علوم،بی ادبی و وقاحت رو به اوج رسوند. این ها عده ای شناخته شده اند که فقط عادت به بدگویی دارند.یک بار یک کار مفید در دانشگاه نکردند.جز یک کار پخش بلیط فیلم معراجی ها با قیمت 1000 تومان!! در ضمن از آنجا که این انجمن و اعضای ان بارها ارادت به رهبری را از خود نشان داده اند،به آن ها متذکر میشوم رهبری تاکید کردند از لفظ "امام" قبل از اسمشون استفاده نشه.البته اگر قصدشون ارادت هست، نه خدای نکرده چیز دیگر.. ببخشید کلامم طولانی شد.هرچند حرف های زیادی برای گفتن هست اما به قول شاعر من این نکته به تو گویم،خواه پند گیر و خواه ملال سپاس از خورنا.خسته نباشید
  • ناشناس ﺑﺎﺑﺎ ﯾﮑﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻗﺎﯾﺎﻥ ﺑﮕﻪ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﺰﺍﺩ ﺭﻓﺖ .....
    • ناشناس میاد دوباره....خیالت راحت
  • احسان میر تیموری با سلام خدمت برادران نسبتا دلواپس برادر حتما وحتما وحتما ملاقات با دکتر خاتمی که فعلا در دستگاه قضایی مملکت اسلامیمان هیچ پرونده قضایی ندارد بهتر از ملاقات با رحیمی ها ورحیم مشایی ها و...میباشد سال 76 هم برادر ضرونی در دانشگاه چمران پیگیر دلواپسی های امروز شما بود که......از همفکرانتان بپرسید در ضمن برادر در چهار چوب نظام شما به ملاقات آیت ا...مصباح میروی دیگری به ملاقات آیت ا... مکارم شیرازی ویکی نیز به ملاقات دکتر خاتمی.... برادر خاتمی چه دارد که شما میترسید ... خاتمی 8 سال رییس جمهور بود اما یکبار قهر معنادار نکرد... اما دولتی کهشما حامیش بودید به خاطر مشکل رییس دولت ووزیر وقت اطلاعات ....بماند امروز دولت اعتدال برای فلسطین در تهران جلسه برگزار میکند که تمام شبکه های خبری دنیا آن را پوشش میدهند.... دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل سخنرانی میکرد وسفیر لبنان در حال چرت بود... برادر رای سه میلیونی همفکرانتان بعد 8 سال تز مدیریت جهان ....در مقابل حدود 20 میلیون رای.... آیا وقت آن نرسیده که در مقابل سخنان پیر جماران امام امت (ره)مبنی بر میزان رای ملت است سر تعظیم فرود آورده ودر مقابل نظرات جامعه نایستید ودر افکار خود باز بینی کنید... رو سر بنه به بالین تنها مرا رها کن....
    • ناشناس بابا هیچی نداره این مهره ی سوخته ی آمریکا
  • حمید صدر رضوی جای تاسف است که گروه اندکی که به کمک مدیریت قبلی دانشگاه تشکیلات گسترده ومحبوب انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران را تعطیل و پس از مدتی تشکل تحمیلی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل را جایگزین آن تشکل واقعی انجمن اسلامی دانشجویان ننموده و با گستاخی خود را نماینده دانشجویان می دانند وبه خود اجازه می دهند در خصوص دیدار تعدادی ازاساتید محبوب دانشگاه با چهره ملی وبین لمللی محبوب ملت سید محمد خاتمی اینگونه گستاخی نمایند
    • ناشناس انجمن اسلامی شهیدچمران از اون اول گند زده بود به همه چیز.
    • ناشناس برو بابا....گستاخی نمایند...چی میگی تو!!
  • مصطفی محمدی درود بر کسانی که نظرات غیر اخلاقی تمامیت خواهان را بر نمی تابند و با محبوب ملت ایران دیدار می کنند
    • ناشناس وا ... کی گفته ای محبدب ملت ایرانه!!!
  • ناشناس بله دیگه براهمینه خوزستان هیچ وقت پیشرفت نداره...حالا رفتید عقب خاتمی چکار...این که مهره سوخته است