پل کابلی شیراز سقوط کرد/ اشتباه انسانی عامل فرو ریختن سازه در حال ساخت

پل کابلي شيراز سقوط کرد/ اشتباه انساني عامل فرو ريختن سازه در حال ساخت

به گزارش خبرنگار مهر، اين پل کابلي که در ميدان ولي عصر(عج) شيراز در حال ساخت است بر اساس برنامه ريزيها قرار است نه تنها ترافيک منطقه را کاهش دهد بلکه به عنوان يکي از سازه هاي زيباي شهر  شيراز جلوه بصري زيبايي نيز به اين منطقه از  کلانشهر بخشد.

اين در حاليست که طي چند روز اخير بخشي از سازه اين پل سقوط کرد.

سقوط پل کابلي شيراز اشتباه انساني بود

 عضو شوراي شهر شيراز سقوط پل کابلي شيراز را اشتباه انساني دانست.

رضا محمديان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دليل سقوط پل کابلي شيراز، گفت: اين اتفاق به دليل سهل انگاري پيمانکار و بازکردن زودتر از موعد تعدادي از جک ها روي داده است.

وي ادامه داد: با باز کردن تعدادي از جک ها وزن پل بر روي باقيمانده جکها وارد شده و به دليل اين فشار بيش از حد ۴۰ متر از دهانه تخريب شد.

عضو شوراي شهر شيراز با بيان اينکه تنها مقصر اين اتفاق پيمانکار و اشتباه در کارشناسي اوليه او بوده است، تاکيد کرد: اشتباه انساني دليل اين اتفاق بوده و سازه از لحاظ فني مشکل ندارد.

محمديان در خصوص خسارت وارده به اين پروژه افزود: ضرر و زيان اين تخريب بر عهده پيمانکار است و بايد اين وضعيت را جبران کنند که طبق کارشناسي انجام شده يک هفته ديگر وضعيت کارگاه عادي مي شود اما به طور حتم رسيدن به وضعيت کنوني پل زمانبر است.

وي ادامه داد: حدود ۳۰ ماه ديگر اين پل به بهره برداري خواهد رسيد.

عضو شوراي شهر شيراز با بيان اينکه اين پل مشکل فني ندارد، گفت: گروه مشاورين و مشاور ارشد در اين پروژه نظارت کامل دارند و اين اتفاق نيز هيچگونه ارتباطي با مباحث فني و محاسباتي ندارد.