هواوی به زودی نسل سوم فبلت‌های خود را معرفی خواهد کرد

4a112212e82ca0b6477cd0a553aec2a4_XL

زومیت – کمپانی چینی هواوی قصد دارد تمرکز خود بر بازار فبلت‌ها را بیشتر کند و به همین دلیل به نظر می‌رسد به زودی و با فاصله کمی نسبت به نسخه دوم اسند میت، تلفن هوشمند Ascend Mate 3 تا ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.

هواوی توانسته در خط تولید محصولات سری Ascend Mate خود موفقیت‌های زیادی را کسب کند. این کمپانی چینی توانسته تلفن‌هایی با ابعاد نمایشگر بزرگ و نسبتا قدرتمند را با قیمتی نه چندان بالا تولید کند. بسیاری بر این باورند که در رده فبلت‌ها بهترین گزینه محصولات سری نوت سامسونگ هستند، ولی در عین حال باید بگوییم که محصولات سری میت هواوی نیز با قیمت بسیار مناسب طرفداران خود را دارند. شایعات جدید حاکی از آنند که غول چینی در حال کار بر روی نسخه سوم فبلت‌های خود، یعنی Ascend Mate 3 است و شاید تا ماه سپتامبر (شهریور) آن را معرفی کند.

گمانی‌زنی‌هایی مبنی بر تصمیم هواوی برای یکی کردن خطوط تولید محصولات سری D و Mate وجود دارد و احتمالا دیگر محصول جدیدی از سری D هواوی را شاهد نباشیم. وب‌سایت چینی IT168 مدعی شده که تلفنی که اخیرا از هواوی فاش شده و از نظر ظاهری شباهت زیادی به HTC One Max دارد تحت عنوان اسند میت ۳ روانه بازار خواهد شد. این تلفن احتمالا مجهز به یک نمایشگر ۶ اینچ Full HD، یک دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسل و یک دوربین جلو ۵ مگاپیکسل مجهز خواهد بود. میت ۳ از نسل چهارم ارتباطات (LTE) پشتیبانی می‌کند و اندروید ۴٫۴ کیت‌کت بر روی آن خواهد بود.

هم در بازارهای آسیایی و هم در بازارهای کشورهای غربی تمایل به تلفن‌های هوشمند با نمایشگر بزرگ زیاد است. فاصله بین معرفی نسل دوم و سوم Ascend Mate بسیار کم است ولی اگر هواوی بتواند از این طریق نام خود را به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان فبلت جا بیاندازد، آنگاه می‌تواند سود زیادی را از این بازار از آن خود کند. گفته می‌شود که نسل سوم میت از یک پردازنده HiSilicon Kirin 920 بهره خواهد برد. اگر شایعات درباره این پردازنده جدید هواوی درست باشد باید شاهد ارائه یک فبلت بسیار پرقدرت باشیم.

۸ مرداد ۱۳۹۳