آتش سوزی لوازم خودرو در خیابان ملت/ نشست پارکینگ یک ساختمان

آتش سوزي لوازم خودرو در خيابان ملت/ نشست پارکينگ يک ساختمان

به گزارش خبرگزاري مهر، در پي مشاهده دود و آتش از داخل حياط پاساژ فروش لوازم يدکي خودرو و تماس کسبه با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بي درنگ آتش نشانان ايستگاه ها ۱، ۲و ۳ را به همراه گروه امداد و نجات يک و خودروي بالابر و دستگاه هاي تنفسي به محل حادثه در خيابان ملت، خيابان آذر توس اعزام شدند.

مرتضي قاسم اصفهاني مدير منطقه ۵ عمليات که در محل حادثه حضور داشت در اين باره اظهار داشت: در محل حادثه يک پاساژ ۴ طبقه با کاربري انبار و فروش لوازم يدکي خودرو ديده مي شد که از قسمت حياط آن که مملو از کارتن و ضايعات بود شعله هاي سرکش آتش به بيرون زبانه مي کشيد.

وي ادامه داد؛ به علت وجود کالاهاي سريع الاشتعال، شعله هاي آتش از پنجره طبقه دوم به انبار همان طبقه سرايت کرده و در حال گسترش بود.

وي افزود: در مجاورت اين پاساژ قطعه زميني ديده مي شد که آتش به گوشه اي از آن که يک انباري به مساحت ۱۰متر مربع و مملو از جنس بود نيز سرايت کرده بود.

اصفهاني با اشاره به عمليات حساس آتش نشانان خاطر نشان کرد: در اين حادثه آتش نشانان به سرعت با قطع برق و گاز پاساژ ايمن سازي هاي لازم را انجام داده و به چند گروه تقسيم شدند که گروه اول در لحظات اوليه کسبه و فروشندگان را از محل حادثه به مکان ايمن منتقل کردند و با بکارگيري تجهيزات خاموش کننده و لوله هاي آبدهي از چندين جهت مهار شعله هاي آتش را آغاز کرده و در اقدامي هماهنگ و سريع آتش سوزي را مهار و خاموش کردند.

نشست کف پارکينگ ساختمان مسکوني

ستاد فرماندهي آتش‌نشاني تهران، روز گذشته با دريافت خبر وقوع اين حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ايستگاه 98 و گروه امداد و نجات8 را به محل حادثه در بلوار فردوس، خيابان پروانه جنوبي اعزام کرد.

مجيد شهرمي رييس ايستگاه ۷۶ آتش نشاني در اين باره گفت: در قسمت پارکينگ يک ساختمان مسکوني يک دستگاه خودروي سواري در حال خارج شدن از ساختمان بود که ناگهان کف پارکينگ فروکش کرده ونيمي از خودرو به داخل گودال ايجاد شده فرو رفته بود که خوشبختانه راننده بدون هيچ گونه آسيبي به کمک همسايگان از خودرو خارج شده بود.وي افزود: آتش نشانان بي درنگ پس از ايمن سازي محل حادثه، با استفاده از ابزار ويژه و خودرو نجات، خودرو را از داخل گودال خارج کرده و به محلي امن انتقال دادند.

[font size=’2′] آتش سوزي انبار لوازم آرايشي و بهداشتي در سعيدآباد

  عصر روز گذشته در پي تماس تعدادي از شهروندان مبني بر مشاهده دود و شعله از داخل يک انبار لوازم آرايشي و بهداشتي، ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان ايستگاههاي 62 و 87 را به طور همزمان به محل حادثه در خيابان شادآباد، انتهاي خيابان پانزده متري دوم، ابتداي سعيد آباد اعزام نمود.

حسن سيفي افسر آماده منطقه چهار عمليات که در محل حضور داشت گفت: در داخل يک باغ به مساحت تقريبي ۲۰۰۰ متر مربع، سوله اي به مساحت تقريبي ۲۵۰ متر مربع وجود داشت که از آن به عنوان محل انبار کردن انواع لوازم آرايشي و بهداشتي استفاده مي شد و بنا به دلايل نامعلوم دچار آتش سوزي شده و دود و شعله زيادي از خروجيها به بيرون زبانه مي کشيد.
سيفي افزود: با توجه به اينکه ساعاتي تا زمان افطار باقي مانده بود، ضعف جسماني و گرماي بالاي محيط عملياتي و دود غليظ نتوانست کوچکترين خللي در روند کار و اراده استوار آتش نشانان ايجاد نمايد و آنان بلافاصله با توجه به نبود مالک در محل با رعايت نکات ايمني اقدام به بريدن کرکره و درب انباربه وسيله دستگاه فرز کرده و بي درنگ بوسيله لوله هاي آبدهي و نردبان دستي از چند جهت، پس از چند ساعت کار مستمر و طاقت فرسا توانستند شعله هاي آتش را فرو نشانده و از بروز خسارت بيشتر جلوگيري کردند.