واکنش به خبرسازی ها علیه خورنا؛

سرپرست حوزه خبری خورنا در اندیمشک: بر استقلال خود تاکید داریم/ هرگونه فشار و تهدید بر فعالین خبری اندیمشک تکذیب میشود

خورنا محمدامین جمشیدی سرپرست حوزه ی خبری خبرگزاری خورنا در شهرستان اندیمشک به شایعات اخیر مبنی بر جانبداری این سرویس خبری از جریان های خاص سیاسی فعال شهرستان در گذشته و حال و تهدید ارعاب اصحاب رسانه در جهت کاهش و اصلاح روش فعالیت واکنش نشان داد و ضمن رد و محکومیت هرگونه وابستگی و منفعت طلبی در نحوه ی پوشش خبری در حیطه ی فعالیت خویش، وجود هرگونه فشار یا تهدید از جانب جانب نهادهای اجرایی و اداری گذشته یا حال شهرستان را تکذیب نموده و موارد مذکور و شایعات پیرامون این مباحث را فاقد سندیت لازم دانسته و بر عدم صحت آنان تاکید نمود .

محمدامین جمشیدی افزود: متاسفانه از زمانی که ظرفیت خبری ما به سمت زادگاه خویش متمرکز شد حواشی و شایعات مختلف در پیرامون عرصه ی فعالیت ما نیز تشدید گردید . در حالی که ما از ابتدا با شعار رهپویان ۴ آذر … حرکتی مستقل در مسیر شهدا، فعالیت خود را در جهت پر کردن خلا موجود یک رسانه ی مستقل در عرصه ی اطلاع رسانی شهرستان با احترام به ارزش ها و شهدای یکهزار شهید شهرم و با حرکت بر مدار اخلاق و قانون مسیر و فعالیت خود را آغاز کردیم اما در کمال تاسف شاهد هستیم عده ای که خود در جمع ادعای مبارزه با لمپن محوری و منفعت گرایی را دارند اما در خلوت بر دین و اخلاق باور ندارند.

سرپرست حوزه خبری خورنا در اندیمشک ادامه داد: تمام تلاش خود را معطوف به حاشیه کشیدن فعالیت ما در قالب اتهام ها و برچسب زدن های ناصواب به کار بسته اند در حالی که ما در طول فعالیت خویش بر قانون مداری و ارزش محوری مسیر شهدا و حرکتی صادقانه در عرصه ی خبری خود تاکید داریم و بر خلاف اکثر رسانه های شهری که متاسفانه تریبون عده ای خاص از افراد و شخصیت های سیاسی شهرستان هستند ما اخبار و فعالیت اکثر جریانات شهری را تا حد توان به نحو شایسته پوشش و منعکس نموده ایم و انعکاس و استقبال مردم اندیمشک از حرکت خبری ما در خورنا و بر چسب های مختلف با انگیزه های گوناگون و از جانب جریانات مختلف فعال شهرستان خود مهر باطلی بر این انگیزه های باطل این کوته فکران وابسته است .

وی در ادامه با بیان اینکه از خبر طرح پیگیری قضایی اصحاب رسانه متخلف از جانب مسئولین اجرایی و اداری شهرستان متعجب شده ام گفت: بنده ضمن اینکه انتقادات بسیاری به وضعیت خبری شهرستان و نحوه همکاری و توجه مسئولین اجرایی در جهت پوشش فعالیت خبری در شهرستان دارم و از اینکه مسئولین شهری متاسفانه به نحو مطلوب پاسخگوی ضرورت های فعالین خبری علاقه مندان فعال نیستند گلایه دارم و از مسئولین شهری تقاضا دارم اگر شما بر قول و قرار تان با مردم در روز ورود به عرصه خدمت رسانی باور داشته باشید خود را اسیر شایعات کوچک پیرامون خود نمیکیند چرا که توجه شما به شخصیت های کوچک رشد و فزونی می افزاید و شایسته است به جای اهتام به شایعات مختلف با عملکرد و توجه به کاستی های شهری در جنبه های مختلف پاسخی در خور توجه و به نحو مطلوب و شایسته به این حواشی مختلف دهید و با عملکرد مناسب خود از که تنها با خدمت صادقانه و همراه با علم و اخلاق و تدبیر ممکن است نقشی جاودان نه ازحاشیه بلکه از خدمت رسانی بر مردیم شهر به یادگار بنویسید.

وی خطاب به مسئولان اندیمشک خاطرنشان کرد: این نکته را در ذهن خویش مرور کنید که چهار آذر هنوز جایی در تقویم ملی ندارد و شهر در گیر کاستی و محرومیت های مختلف است و اشتباه این است که به جای صرف انرژی و قوه ی ادارکی خود در پاسخگویی و واکنش نشان دادن به این نو ظهوران رسانه ذهن خود را هم پیمان خویش در جهت رفع و زدودن فقر و بیکاری و اعتیاد جوانان و دیگر آسیب های اجتماعی با اهتمام به فردای روشن و دوری از تفرقه انگیزی نمایید و از این حواشی خود را فاصله دهید و به یاد داشته باشید عملکرد شایسته شما خود گواه و پاسخ محکمی بر این افراد است .

جمشیدی بیان کرد: به راستی به عدم توجه به ضروریت های ابتدایی خبری از جانب فعالین نوپای این عرصه در شهرستان اعتقاد دارم و به این دوستان عزیز گوشزد می کنم ورود در امری که اموزش لازم و ضروری در این مورد را ندیده اید تنها باعث میشود شما به نحوی ارادی یا غیر ارادی در دستان شخصیت های سیاسی به تمسخر گرفته شوید و شایسته است قبل از هر چیز ابتدا اصول اولیه ی فعالیت خبری را در بخش های مختلف مورد مطالعه و برسی قرار دهید و تنها ساخت یک وبلاگ و درج چند خبر شما را فعال سیاسی و خبری نمیکند بلکه شما فضای شهر را با درج خبرها ی واهی و زایل و سطحی غرق در تهمت و افترا می کنید و انگیزه ی سیاسی خادمین و فعالین شهرستان در زمینه های مختلف را کور میکند و شما را بازیگر یک نقش سیاه در آینده ی شهرستان می کند.

وی ادامه داد : با توجه به سخنان مطرح شده ضمن عدم اطلاع از هیاهوی خبری پیرامون فعالین دیگر خبری اندیمشک هر گونه فشار غیر ارادای از جانب جناح یا افراد خاص را پیرامون سرویس خبری خود را تکذیب کرده و افزود که اخبار پیرامون این امر صحت ندارد.

جمشیدی افزود: بنده ضمن اینکه از همه مسئولین شهری حال و گذشته و تمام فعالین اجتماعی و خبری تقاضا دارم از فضای مسموم اتهام زنی به عنوان سهم مهلک در رشد و توسعه شهرستان دوری جویند، شایسته است همه در کنار هم متحد و هم صدا و یک انگیزه ی واحد ضمن اینکه به خدمات صورت گرفته، توجه مطلوب گردانیم و به شنیدن حرف ها و باور های هم توجه کنیم . شایسته است همسیر هم در مسیر رشد و ابادنی شهر و مردمان اندیمشک اهتمام ورزیم و به قدرت جوانی مردمان خطه ی یکهزار شهید اندیمشک به عنوان موتور متحرک در مسیر توسعه ی اندیمشک فردا باور داشته باشیم و در همین جا مجدد تاکید میکنم ما امادگی انعکاس و پوشش خبری تمام افراد و جریانات سیاسی و اجتماعی فعال حال و گذشته اندیمشک را که مستند و مبتنی بر صحت و صداقت باشند  را صادقانه داریم و اگر مطلب و موضوعی در این پایگاه خبری خورنا منعکس نمیشود تنها به دلیل مباحث مطرح شده در عدم اطلاع بوده و بعضا خبرهایی به دست ما میرسد که تنها در قالب چند جمله و بدون محتوای مستند قانونی است.

سرپرست حوزه خبری خورنا در شهرستان اندیمشک در پایان گفت: هرگونه وابستگی سیاسی و حرکت در این وادی از جانب ما مردود است و ما خود را تنها وام دار شهدای یکهزار شهید شهرستان پر افتخار اندیمشک می دانیم و احترام به قانون و ارزش ها و مردم را به نحو شایسته در رئوس پیش بینی شده ی خویش در مسیر توسعه ی اندیمشک فردا و پوشش خبری اندیمشک امروز قایل هستیم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یک معلم اندیمشکی جناب آقای جمشیدی سلام . از اعلام استقلال شماو عدم وابستگی به فرد ویا جریان سیاسی در شهرستان تشکر می کنم . بینی و بین الله شمایک رسانه محلی رادر اندیمشک معرفی کنید که مستقل، در وهله ی اول از خدمات و اقدامات و توانمندیهای مثبت مسئولین گذشته و حال شهرستان بدون وابستگی و یا دشمنی تجلیلی بعمل آورده و در وهله دوم اشکالات آنها را بارعایت اخلاق و عدالت اسلامی گوشزد نموده باشد ؟؟ ماکه ندیدیم و اگرشما مصداقی دارید معرفی کنید . متاسفانه افراط و تفریط در حوزه ی رسانه ای محلی اندیمشک فرهنگ بداخلاقی و عبوراز خطوط قرمز اخلاقی و بی اعتمادی مردم را نسبت به خیلی از مسائل تشدید، تثبیت و تبدیل به باور کرده است . اگراین روند که درحال حاضر نیز ادامه دارد ، ادامه پیداکند روزی سنگ روی سنگ بند نخواهد شد واگر رسانه ها بعنوان بخشی از تولیدکنندگان فرهنک اخلاق مدارجامعه در اندیمشک این جریان فرهنگی رااول از خودشان اصلاح نکنند و بعد به سایربخشهای جامعه تزریق ننمایند به رسالت ذاتی خود عمل نکرده اند و در پیشگاه خدا و نسل آینده مسئول خواهند بود . بیایید اگر شیفته ی خدمتتید تغییرفرهنگ غلط در این شهرمظلوم را بنیان گذاری کنید نه درج چهارخبر که همه سایت ها و روزنامه چه شما بزنید وچه نزنید همه خواهند زد ، این خدمت بزرگ و یادگاری عظیم خواهد بود. انشا... موفق خواهیدشد.