وقفه طولانی در روند نوسازی مدارس فرسوده شادگان

خورنا: نماینده مردم شادگان در مجلس از وقفه طولانی در روند نوسازی مدارس فرسوده این شهرستان انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت در مناطق کمتر توسعه یافته، با مشکلات بیشتری روبه‌رو است.

وی افزود: به همین دلیل نیروها و کادر آموزشی مجرب کمتر حاضر به خدمت در این مناطق هستند و افرادی هم که به فعالیت مشغول بوده خواستار انتقال به سایر نقاط هستند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل بعدی، امکانات و تجهیزات مدارس است که در مناطق کمتر توسعه یافته اصلاً به این موضوع توجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس فرسوده شادگان در انتظار تأمین اعتبار هستند، گفت: با شروع فصل بهار و به دلیل نبود کولر و سایر وسایل سرمایشی، گرما به شدت موجب آزار دانش‌آموزان می‌شود و استفاده از تجهیزاتی مانند رایانه و سایر نرم‌افزار‌ها نیز نیز اصول فراموش شده است.

ناصری‌نژاد در رابطه با وضعیت نوسازی مدارس فرسوده شهرستان شادگان خاطرنشان کرد: نوسازی مدارس در دو سال اخیر با کمبود شدید اعتبار مواجه شده و تاکنون برای حل این مسئله چاره‌ای اندیشیده نشده و ورشکستگی پیمانکاران را به دنبال داشته است.

به گفته وی نوسازی مدارس فرسوده در این شهرستان از سال ۷۸ تا ۸۵ با سرعت عالی شروع شد و پس از آن شاهد یک وقفه طولانی در این روند بودیم.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از این موارد در سفرهای استانی هیأت دولت نیز تصویب شده و اعتباری برای آن در نظر گرفته شده اما هیچگاه این مصوبات به عرصه اجرایی نرسیده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *