جنگل های الوار گرمسیری در آتش میسوزد

خورنا آتش ۹۰ هکتار از جنگل‌های بخش الوار گرمسیری اندیمشک را نابود کرد.

غلامحسین شرافت‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: بررسی دقیق حادثه آتش سوزی جنگل‌ها و درختان منطقه کوهستانی و صعب العبور چناره و چونی که بامداد چهارشنبه اتفاق افتاد نشان می‌دهد که ۹۰ هکتار از این جنگل‌ها، مراتع و پوشش گیاهی این منطقه بیش از ۵۰ درصد سوخته شده است.

وی افزود: گونه‌های درختان سوخته شده شامل بلوط زاگرس، ارجن، زالزالک، کی‌کوم و کلخنگ است که از گونه‌های درختی و جنگل‌های این منطقه کوهستانی هستند.

بخشدار بخش الوار گرمسیری اندیمشک دلیل آتش سوزی را عامل انسانی و عمدی اعلام کرد و تصریح کرد: نیروی انتظامی سرنخ‌هایی از عاملان این آتش سوزی به دست آورده و تحقیقات برای یافتن عوامل این اقدام از سوی مراجع ذیصلاح ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: این منطقه کوهستانی و جنگلی در مرز بین استان خوزستان با استان لرستان قرار دارد و به سبب صعب‌العبور بودن یکی از منطق بکر و دست نخورده از نظر پوشش گیاهی و جنگلی در شهرستان محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: منطقه کوهستانی چنار در ۹۰ کیلومتری شمال غرب اندیمشک قرار داشته و با شهر حسینیه مرکز بخش الوار گرمسیری ۶۰ کلیومتر فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بخش الوار گرمسیری اندیمشک با ۱۸۷ روستا و جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر در شمال خوزستان و حد فاصل استان‌های خوزستان و لرستان واقع است.