سعید حیاتی در نطق پیش از دستور؛

نماینده خوزستان در شورای عالی استانها: تلاش کنیم فارغ از اختلافات رایج، برنامه های خود را در حمایت از دولت محترم بکار بندیم

خورنا سعید حیاتی گفت: امروز در شرایط حساس کشور و در فضای دیپلماسی بین المللی باید همه تلاش نماییم فارغ از اختلافات رایج دیدگاههای گوناگون ، برنامه های خود را در حمایت از دولت محترم بکار بندیم.

به گزارش خورنا، نطق پیش از دستور سعید حیاتی نماینده استان خوزستان در شورای عالی استانها و عضو شورای شهر بندرماهشهر در همایش شورا و مدیریت محلی که در تهران، با حضور وزیر کشور، رئیس شورای شهر تهران آقای مسجد جامعی، شهردار تهران، و چمران  رئیس شورای عالی استانها و تنی چند از نمایندگان مجلس برگزار شد.

سعید حیاتی در نطق پیش از دستور این همایش طی سخنانی گفت: امروز در شرایط حساس کشور و در فضای دیپلماسی بین المللی باید همه تلاش نماییم فارغ از اختلافات رایج دیدگاههای گوناگون ، برنامه های خود را در حمایت از دولت محترم بکار بندیم و در حل مشکلات مردم و آبادانی و رشد و توسعه کشور لحظه ای فرو نگذاریم.

وی افزود: ما اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای فرا دست باید توان و تلاش خویش را در این دوران خدمت که مردم مسئولیت آن را بر عهده ما گذاشته اند در جهت ارتقاء جایگاه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، شهرها و مردم بکار بگیریم.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استانها خاطرنشان کردند: امروز شهرداریها بعنوان پیشانی خدمتگزاری و خدمت رسانی به مردم می تواند با عملکرد مثبت و رو به رشد بر رضایت مندی مردم نقش بسزایی داشته باشد. وی تصریح نمود: اصلاح هر چه سریعتر قوانین و مقررات و به روز رسانی آنها، اعم از چارت سازمانی، اصلاح سیستم اداری- مالی ، درجه، بودجه عملیاتی و قوانین ناکار آمد و بسیاری از موارد مشابه که در تضاد با فعالیتهای شهرداری می باشد می تواند در چابک سازی و روان سازی امور مؤثر واقع گردد.

حیاتی با توجه به سخن امام راحل و عظیم الشأن که فرمودند: خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، بیان کرد: اکنون خوزستان مانده و حجم عظیمی از مشکلات ، نارسائیها ، مطالبات و عدم توسعه ناشی از جنگ تحمیلی استانی است بر روی گنج و همواره در رنج چرا که استان خوزستان با ۳۱% تولید ناخالص داخلی و با وجود صنایع عظیم نفتی و گاز و پتروشیمی در محرومیت بسر می برد. لذا دولت محترم باید تدابیر ویژه ای در اختصاص برخی از عوارض از این حوزه ها را برای رشد استان در برنامه های خود داشته باشد.

وی در بیان برخی از مشکلات و مسائل مختلف استان خوزستان از جمله مناطق حاشیه نشین در شهرها آلودگی روز افزون رودخانه کارون و انتقال آب از سرشاخه ها و کاهش حجم آن و همچنین آلودگیهای زیست محیطی ناشی از احداث منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و توجه ویژه به حوزه آب شرب خوزستان و نیز وجود ۲۷% در صد بیکاری در استان با وجود بخش عظیم صنایع نفت و گاز در منطقه خواهان رفع اینگونه مشکلات از دولت محترم در استان شهید پرور و ولایت مدار شد.

حیاتی همچنین یادآور شد در شهرستان بندر ماهشهر با وجود منطقه عظیم ویژه اقتصادی پتروشیمی و حجم زیاد نیروهای بومی بیکار جای آن دارد که مسئولین ذیربط و پتروشیمیهای منطقه باید تمام تلاش خویش را در جذب نیروهای بومی بکار گیرند.

وی در پایان اظهارات خود در این همایش در یادآوری و بیان دیگر مشکلات استان خوزستان از دولت محترم خواستار شد که وضعیت نامناسب آب کشاورزی و مقوله گردشگری و تاریخی استان با وجود مناطق جنگی و توجه ویژه به حل مشکلات راهها و طرحهای ناتمام استان بویژه فاضلاب شهرها و نیز راه اندازی صنایع پایین دستی و اینکه توجه ویژه به سازمان محیط زیست استان خوزستان بدلیل وجود مخاطرات زیست محیطی متعدد در استان را مورد بررسی و پیگیری بیشتری در برنامه ریزیهای خود داشته باشند.

خاطرنشان می گردد در همایش شورا و مدیریت محلی که در تهران برگزار شد از کتاب جامع شهری رونمایی شد.