مسئولین استان خوزستان وارد عمل شوند

راه‌آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک ۵ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

خورنا : ماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک نیازمند اعتباری در حدود ۵ هزار میلیارد تومان است که در صورت تأمین این اعتبار توسعه لرستان محقق می شود.

به گزارش اری ترین؛ «ابراهیم آقامحمدی» در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد گفت: با درخواست مجمع نمایندگان لرستان تقاضای یک جلسه اختصاصی با رئیس مجلس داشتیم تا در این جلسه بتوانیم با استفاده از اختیارات رئیس مجلس در راستای رفع برخی از مشکلات استان لرستان اقدام کنیم.

وی افزود: با اصرار بسیار زیاد مجمع نمایندگان برای حضور وزیران در جلسه موفق شدیم از دو وزیر نیر و وزیر راه و شهرسازی دعوت کنیم که در این جلسه حضور داشته باشند تا با حضور استاندار لرستان و نمایندگان این استان و همچنین رئیس مجلس مشکلات و طرح های استان را مورد بررسی قرار دهیم.

آقامحمدی تصریح کرد: در این جلسه بحث و گفت و گوی ما در مورد بیکاری استان لرستان بود که این موضوع مطرح شد که لرستان اکنون مدت ۱۰ سال است که یکی از رتبه های نخست بیکاری در سطح کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان همچنین گفت: در این جلسه مسائلی مانند آزاد راه ها، راه آهن، سدهای آبی و پروژه های عقب افتاده در لرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که خوشبختانه نتایج خوبی برای استان حاصل شد.

وی در پایان گفت: از جمله مصوباتی که در مورد استان لرستان انجام شد می توان به بحث آزاد راه دورود- خرم آباد- اندیمشک اشاره کرد که خط دورود به خرم آباد قطعی شده بود و مسیر خرم آباد به اندیمشک مغفول مانده بود که اگر این مسیرها با هم اجرائی نشوند بی فایده است و کاربرد چندانی ندارد که بنا بر درخواست نمایندگان لرستان تصمیم گرفته شد که فاز دوم این خط آهن هم مورد مطالعه قرار گیرد که برای تأیید نهایی به وزارت راه واگذار شد.