عضو شورا در واکنش به حواشی جلسه عزل شهردار اندیمشک:

مسائل پشت پرده عزل شهردار خیانت به مردم اندیمشک بوده و با اساس شورا منافات دارد

خورنا : صدیقه میری از اعضای شورای شهر پس از جلسه ی هفته ی شورای شهر که حواشی بسیاری به دنبال داشت و بعد از ان عزل شهردار اندیمشک از منصب خود عزل گردید بیانیه ای به شرح ذیل صادر نمود :

دوستان و همشهریان عزیز سلام،طاعات همگی مورد قبول درگاه احدیت

از اینکه بنده را همواره مورد مهر و عنایت خود قرار میدهید سپاسگزارم.حمایت و رضایت شما برای بنده سرمایه ای گرانبهاست.ارادتمند تک تک شما سروران و همراهان ارزشمند هستم و از صمیم قلب برای شما آرزوی سربلندی و توفیق روز افزون دارم.

متاسفانه در جلسه چهل و نهم شورای شهر اتفاقاتی افتاد که در شهر بازتاب خوبی نداشت و زیبنده شهر اندیمشک نبود. احتمالا هر جایی از شهر در خصوص این موضوع صحبت شده نامی از بنده نیر در میان بوده است.علاوه بر آن سایتها و وبلاگهای مختلف در دنیای مجازی نیز هر کدام به نحوی در خصوص اتفاقات و حواشی آن جلسه مطالبی را منتشر نموده اند.ضمن تشکر از سروران و بزرگوارانی که در انعکاس واقعیتها رعایت انصاف و امانتداری را نموده اند، عده ای مغرضانه سعی در وارونه جلوه دادن قضایا دارند . یک نمونه از آن کامنتی است که در جاهای مختلف از جمله وبلاگ شخصی بنده آمده که به نوعی هدف آن تحریف واقعیت است.با این محتوا :(“میگن کرامت میری در حال صحبت با قلی کیانی بوده که شما به سمتش لیوان و بشقاب پرت کردی درسته؟ ” ) بنابراین بر خود لازم دانستنم ابتدا به عنوان یک زن مسلمان و دوم به عنوان یک خدمتگزار در شورای شهر،نه به دفاع از خود بلکه به دفاع از حقوق موکلانم که همانا جامعه با ارزش زن و نیز مردم فهیم اندیمشک می باشند حقایقی را بازگو نمایم.

دوستان گرامی!

همانگونه که مستحضر هستید اینجانب بر حسب وظیفه از ابتدای کار در شورای شهر تا کنون گزارش کار خود را در این وبلاگ خدمت شما ارئه نموده ام.بطوریکه برای تمام شهروندان اندیمشک این امکان وجود دارد که حتی آراء مثبت و منفی اینجانب را با ذکر دلیل بدانند.گرچه بر سر همین مساله بارها و بارها در شورا مورد بی مهری برخی دوستان قرار گرفتم ولی هرگز از رسالت خود عقب ننشستم.چرا که ارائه گزارش کار را ضمن تکلیف، راهی برای دقت در تصمیم گیری و جلوگیری از لغزش خود میدانم.

همشهریان عزیز!

حالا که به لطف باریتعالی و در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبانی متعالی دینی ما امکان فعالیت زنان در عرصه های مختلف اجتماعی ،فرهنگی،سیاسی و…در کنار مردان فراهم شده،انتظار می رود ضمن باور و احترام به حضور زن مسلمان در این عرصه ها،به جایگاه و منزلت ایشان به لحاظ ویژگیهای خاص و حساس ایشان نگاه ویژه ای شود.اینجانب به عنوان نماینده ای کوچک از این جامعه بزرگ و ارزشمند وارد عرصه شورای شهر شدم تا ضمن خدمت، در همگان به ویژه زنان این باور را تقویت کنم که آنها هم چون مردان میتوانند در این مسئولیتهای مهم و حساس ایفای نقش نمایند و هرگز مسائل جنسیتی مانعی برای خدمتگزاری آنان نخواهد بود.

زمانی که در انتخابات شورای شهر در زمان کوتاهی که برای تبلیغات در اختیار داشتم با آراء خیره کننده ای که نشانگرعنایت پروردگار و لطف شما بزرگواران به این حقیر بود پا به عرصه خدمت نهادم ،با خدای خود عهد کردم در این راه نگاهم تنها به خدمت به خلق باشد و لذا هرگز به هیچ جناح،گروه،جریان یا شخصیتی اجازه کوچکترین رایزنی یا نشستی هم نداده ام.چرا که آن را آلوده شدن مسئولیتم با مسائل حاشیه ای میدانستم که راه خدمت را کج میکند.در زمان مسئولیت خود نیز سعی نموده ام با قاطعیت حتی درگیر معذورات فامیلی و دوستانه نشوم به عنوان مثال در مصوباتی از شورا از قبیل واگذاری یک زمین مسکونی به شهید والامقام پژمان شاهونوند و کمک مالی به مسلم قربانپور-از حادثه دیدگان سقوط علم- که هر دو از اقوام بنده بوده و از نزدیک با مشکلات مالی خانواده های آنها آشنا بوده به عنوان تنها مخالف اظهار نظر نموده و رای منفی داده ، خود را در معرض انتقادات وگلایه های اقوام و آشنایان قرار دهم.

سروران بزرگوار!

در جلسه چهل و نهم شورای شهر اندیمشک اینجانب به دلیل انتقاداتی که به عملکرد شهردار سابق داشتم به استیضاح ایشان رای مثبت دادم.این در حالی بود که ازقبل زمزمه هایی از رایزنی و هماهنگی و جلسات برخی اعضای شورا با گزینه های دلخواه خود ،به گوش می رسید.به همین علت حدود نیم ساعت قبل از ورود به جلسه استیضاح،با ریاست شورا تماس گرفتم و هشدار دادم مسائل پشت پرده خیانت به مردم اندیمشک بوده با اساس شورا منافات دارد و لذا اگر تصمیم دارند در این جلسه پس از اخذ رای استیضاح ،بنده را مقابل عمل انجام شده قرار داده،شهردار پشت پرده خود را معرفی نمایند ،بفرمایند تا با وجود انتقادی که به عملکرد شهردار دارم به عزل ایشان رای ندهم! ولی ریاست شورا به بنده اطمینان داد که انتخاب شهردار جدید در دستور جلسه ای که طی دعوتنامه برای اعضا ارسال شده ،قرار ندارد و لذا در جلسه مطرح نخواهد شد.
سه چهل و نهم شورای شهر اندیمشک اینجانب به دلیل انتقاداتی که به عملکرد شهردار سابق داشتم به استیضاح ایشان رای مثبت دادم.این در حالی بود که ازقبل زمزمه هایی از رایزنی و هماهنگی و جلسات برخی اعضای شورا با گزینه های دلخواه خود ،به گوش می رسید.به همین علت حدود نیم ساعت قبل از ورود به جلسه استیضاح،با ریاست شورا تماس گرفتم و هشدار دادم مسائل پشت پرده خیانت به مردم اندیمشک بوده با اساس شورا منافات دارد و لذا اگر تصمیم دارند در این جلسه پس از اخذ رای استیضاح ،بنده را مقابل عمل انجام شده قرار داده،شهردار پشت پرده خود را معرفی نمایند ،بفرمایند تا با وجود انتقادی که به عملکرد شهردار دارم به عزل ایشان رای ندهم! ولی ریاست شورا به بنده اطمینان داد که انتخاب شهردار جدید در دستور جلسه ای که طی دعوتنامه برای اعضا ارسال شده ،قرار ندارد و لذا در جلسه مطرح نخواهد شد.

جلسه استیضاح با اندکی تاخیر آغاز شد.پس از استماع نظرات موافق و مخالف،آقای شریفی مقدم به دفاع از عملکرد خود پرداخت . پس از آن موضوع عزل ایشان با ۸ رای موافق مورد تصویب قرار گرفت.در پی عزل شهردار ،آقای راهی رهبراز طرف شورا به عنوان سرپرست جایگزین ایشان شد.

موضوع تاسفبار این بود که ریاست شورا بر خلاف صحبت تلفنی خود و با وجود اینکه انتخاب شهردار در دستور کار شورا گنجانده نشده بود اعلام کرد حالا نوبت انتخاب شهردار است.از اینکه با اعتماد خود،رودست خورده بودم بسیار ناراحت بودم! یادم آمد از بعضی دوستان شنیده بودم شریفی برود حتی اگر چوب باقله ای جایگزین شود!!! مرور داشته های قبل در ذهنم بیشتر نگرانم میکرد. به این فکر میکردم اگر توافقات با این طرز فکرو نگاه برخی اعضا صورت گرفته ، فاجعه ای بزرگ در شهرداری اندیمشک در حال وقوع است!چرا که عده ای با انتخاب گزینه پشت پرده هدف خود را دنبال میکردند و عده ای این میان تنها به صرف اینکه شریفی مقدم نباید شهردارباشد همراه شده بودند و برایشان اهمیتی نداشت شهردار آینده چه ویژگیهایی باید داشته باشد.تاسفبارتر اینکه دسته اول میتوانستند تکمیل کنندگان پازل شهردار مورد نظر دیگران باشند. این موضوع به شدت مورد اعتراض بنده و چند تن از اعضای شورای شهر قرار گرفت ولی تعدادی ازهمکاران که هماهنگی لازم را از قبل در خصوص انتخاب شهردارآینده انجام داده بودند مصرانه بر موضع خود مبنی بر انتخاب شهردار در همان شب یا شب آینده تاکید نمودند. بنده و تعدادی از اعضا ضمن محکوم کردن هماهنگیهای خارج از شورا،تصمیم گیری عجولانه راجع به موضوعی با این درجه اهمیت را کاری اشتباه خوانده ،آن را مستلزم صرف زمان ،دقت وحساسیت بیشتری دانستیم .طرف مقابل ضمن تایید اقدامات و هماهنگیهای پشت پرده خود،آن را منافی دموکراسی ندانست و بر تصمیم خود پافشاری نمود. اصرار دو طرف بر سر مواضع خود مدتی به طول انجامید .گروه اول با خیالی آسوده شهردار خود را انتخاب کرده و به دلیل هماهنگی های پشت پرده اطمینان داشت به محض رای گیری اتفاق دلخواه آنها به وقوع می پیوندد.از طرفی دیگر گروه دوم این کار را منافی اصول شورا ،بی توجهی به نظر دیگر همکاران و به نوعی ظلم در حق مردم اندیمشک عنوان میکرد.عاقبت پس از بحثهای طولانی اکثریت شورا به انتخاب شهردار در هفته آینده رضایت داد* که یکی از همکاران با لحن خشمگینی به نظر اکثریت شورا احترام و تمکین ننمود و با عصابنیت آن را زور قلمداد کرد .زمانی که بنده به موضع ایشان اعتراض کردم ،با فحاشی شدید به طرفم حمله ور شد که با وساطت همکاران ایشان مهار شد تا از درگیری فیزیکی جلوگیری شود.در این میان بنده نیز به دفاع از خود پرداختم…

*لازم به ذکر است در آن زمان هفت تن از اعضا به برگزاری جلسه انتخاب شهردار در هفته آینده متمایل بودند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • اکبری از اندیمشک رئیس شورا که قبلآ دفتردار مدرسه آموزش و پرورش بوده تجربه کار مسئولیت شهری ندارد لذا هرچه دیگران بگویند باید انجام دهد . شما باید قبلآ باهاش هماهنگ می کردید . یعنی خیلی دیرگفتید !!!!!!!!
  • علی همین دفتر دار فعلا جلو دزدیا بعضیارو گرفته که اینقد سوختن و نشستن داستان ساختن.داستانتونو واسه بچه تعریف کنید خندش میگیره...........