ارتقای بخش زیدون به شهرستان!

خورنا: بخشدار زیدون گفت: یکی از دغدغه‌های جدی مردم این منطقه، ارتقای بخش زیدون به شهرستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، آرمین ساعد ظهر امروز در جلسه شورای اداری بخش زیدون که با حضور مسئولان شهرستان و بخش و نماینده مردم در مجلس و فرماندار بهبهان در سالن جلسات بخشداری برگزار شد اظهار داشت: این بخش از سال ۱۳۳۲ با دارا بودن ۴۵ روستا و با وجود وسعت روستا‌ها تا کنون پیشرفت مطلوبی در آن صورت نگرفته و پس از گذشت بیش از ۶۰ سال تا کنون به صورت بخش مانده و یکی از مطالبات اصلی و دغدغه‌های مردمی این منطقه از مسئولان سیاسی ارتقای جایگاه بخش به شهرستان است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها، استعداد‌های خدادادی و قابلیت‌های این بخش به مراتب از موقعیت‌های فعلی بسیاری از در کشور بهتر است.

بخشدار زیدون با اشاره به مشکلات موجود در حوزه عمران شهری و روستایی افزود: اعتبارات تخصیص داده شده در بخش عمران روستایی و جاده‌های ارتباطی وآب و فاضلاب روستایی نا‌کافی بوده و می‌طلبد که مسئولان امر برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر به این مهم توجه نمایند.

ساعد با برشمردن پاره‌ای از مشکلات ادامه داد: بخش زیدون با دارا بودن قابلیت‌ها و استعداد‌های فراوان خدادادی خصوصا در حوزه‌های نفت و گاز، زمین‌های حاصل خیز کشاورزی و استراتژیک بودن موقعیت جغرافیایی این بخش و ورودی استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویر احمد و همچنین نزدیک بودن به سواحل خلیج فارس و بنادر دیلم و گناوه می‌بایست از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد که این مهم نیز توجه همه مسئولین بخش و شهرستان را می‌طلبد.

وی یکی از انتظارات مردم را ارتقای جایگاه بخش زیدون به شهرستان دانست و ادامه داد: امید است در صورت همراهی و همکاری مردم و مسئولین این مهم پیگیری شود و جایگاه زیدون را به جایگاه حقیقی آن برسانیم.

بخشدار زیدون تصریح کرد: در همین رابطه کارگروه‌های مختلفی تحت عناوین کارگروه عمران و خدمات شهری، عمران و خدمات روستایی، فرهنگی و اجتماعی، کشاورزی و صنعتی در سطح بخش تشکیل خواهد شد که هدف از تشکیل این کارگروه‌ها، شناخت قابلیت‌ها و استعداد‌ها و بررسی نقاط مثبت و منفی و در ‌‌نهایت شناخت اولویت‌های اساسی مردم می‌باشد.

ساعد یادآور شد: نیاز است با همکاری مدیران شهرستان و بخش و در راس آن فرماندار شهرستان و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و بهره گیری از مشاوران متعهد و متخصص چهره شهر سردشت و روستا‌های منطقه زیدون را متحول سازیم.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های موجود برای توسعه، تقویت و پیشرفت بخش زیدون مسئولان ذیربط گام‌های موثرتری در این خصوص بردارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *