مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان:

۱۰۰ درصد گردش مالی فولاد خوزستان در استان است

خورنا: مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان گفت: در حال حاضر ۸۲ درصد گردش مالی فولاد خوزستان در استان صورت می‌گیرد و مابقی نیز با تاخیر به استان می‌رسد که تقریبا ۱۰۰ درصد گردش مالی فولاد در استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالمجید شریفی بعد از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان اظهار کرد:در سال جاری که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در سه بخش قوای سه‌گانه، بنگاه‌های کسب و کار و مردم قرار گرفت.

وی افرود: فولاد خوزستان ۲۵ درصد از تولید فولاد شمش کشور را برعهده دارد که با ظرفیت ۳.۷ میلیون تن این ماموریت را با نقش محوری در توسعه صنعتی و بهبود وضع زندگی ایفا می‌کند؛ چشم انداز این شرکت برتر شدن در منطقه در زمینه تولید محصولات نهایی و نیمه نهایی است که این چشم انداز در نقشه استراتژی شرکت متجلی می‌شود و تمام کارکنان شرکت متعهد هستند که در این مسیر گام بردارند.

شریفی با بیان اینکه کشور ما در تولید فولاد رتبه ۱۵ را دارد، گفت: در سال گذشته ۱۵.۴ میلیون تن تولید فولاد کشور بود که نسبت به سال پیش از آن شش درصد رشد داشته است؛ از این میزان ۳.۵۵ میلیون تن تولید استان خوزستان بوده است.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: در سند چشم انداز افقی که برای ظرفیت سازی فولاد در نظر گرفته شده است، ۵۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ است که در سال گذشته ظرفیت تولید فولاد خوزستان ۲۰ میلیون تن بوده است که برای تحقق این سند باید آمار را افزایش داد.

وی توضیح داد: استراتژی فولاد خوزستان این است که اگر در حال حاضر ۲۵ درصد فولاد کشور را تولید می‌کند، باید ابتدا این ظرفیت تولید را حفظ کند و تا سال ۱۴۰۴ تولید به ۱۳.۶ میلیون تن برسد.

شریفی گفت: با شرایط خاصی که بر کشور حاکم است، تامین از خارج از کشور مشکلاتی دارد و تامین از داخل کشور نیز کار کوتاه مدتی نیست؛ با پیشرفت تدریجی توانستیم در سال ۹۲ به حدود ۹۰درصد تامین از داخل کشور دست یابیم.

وی در خصوص بحث گردش مالی فولاد گفت: به دلیل اینکه شرکت محصولات خود را در بازار بورس به فروش می‌رساند، این حساب به تهران منتقل می‌شود و با تاخیر به استان می‌رسد. البته ۸۲ درصد گردش‌ها در استان صورت می‌گیرد و مابقی نیز با تاخیر به استان می‌رسد که تقریبا ۱۰۰ درصد گردش مالی فولاد خوزستان در استان است.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: در زمینه بومی سازی نیز به دلیل اینکه بومی سازی جزو استراتژی شرکت است، نخستین واحد فولاد خوزستان با توافق وزیر در شادگان ایجاد شد که واحد تولید آهن اسفنجی خواهد بود و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ فاز دیگر فولاد خام است که تا کنون ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.