طبق قانون و طرح جامع شهری موافق احداث مصلی هندیجان هستیم/ بین امام جمعه، شورای شهر و مردم اختلاف وجود ندارد

خورنا: رئیس شورای شهر هندیجان گفت: طبق قانون و طرح جامع شهری شورای شهر موافق احداث مصلی (نماز جمعه) وخدمت رسانی به مردم هندیجان می باشیم.

به گزارش خورنا به نقل از هندیحان نیوز، بهروز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر هندیجان در پرسشی در خصوص اختصاص زمین مناسب برای ساخت مصلی نماز جمعه هندیجان گفت:شورای شهر و شهردار هندیجان مخالف احداث مصلی (نماز جمعه) نمی باشد ولی طبق قانون و طرح جامع شهری در دوره شورای گذشته قطعه زمینی با نظر مساعد امام جمعه وقت به مساحت حدود بیست و شش هزار متر مربع در منطقه کوی پاسداران هندیجان برای احداث مصلی  و ایجاد مراکز فرهنگی در نظر گرفته و به تایید شورای عالی معماری و شهرسازی کشور رسیده و این قطعه زمین قابل واگذاری برای ساخت مصلی می باشد.

وی خاطر نشان کرد : خیلی از مردم شهرستان هندیجان از جمله خانواده های شهدا با مراجعه به  شورای شهر خواستار حفظ پارک ۱۸ فروردین طبق طرح جامع و یا  مصلی نماز جمعه در هندیجان جنوبی  احداث گردد و شورای شهر و شهردار هندیجان طبق خواسته مردم از مواضع خودشان کوتاه نخواهند آمد.

شعبانی در ادامه افزود : در اصل واگذاری زمین در هندیجان بر عهده اداره راه و شهرسازی هندیجان بوده نه بر عهده شورای شهر و شهرداری هندیجان و ما پیرو قانون و به رای و نظر مردم احترام می گذاریم و طبق استعلام از معاونت امور شهری ومعاونت عمرانی استانداری و شورای استان تغییر کاربری فضای سبز به هر عنوان دیگر ممنوع می باشد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری قانونمندی را یک نوع فرهنگ سازی می دانند گفت :  شورای شهر باید از قانون تخطی نکند و پایبند قانون باشد و در همین راستا ما خادمین مردم هستیم و مردم پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و اجازه نخواهیم داد که افراد منافق به نظام اسلامی احساس کنند که بین امام جمعه محترم و شورای شهر و مردم اختلاف وجود دارد و بخواهند سوء استفاده کنند .

رئیس شورای شهر در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد وضعیت ساماندهی قبرستان شهرستان هندیجان عنوان کرد : با طرح ها و برنامه ها ی کارشناسی شده پروژه دفع آب های قبرستان تا قبل از فصل بارندگی به اتمام خواهد رسید و مشکلی نخواهیم داشت.

وی در رابطه با دیگر خدمات افزود :  اکنون در راستای خدمت رسانی به مردم شهرستان هندیجان یک دستگاه تلویزیون رنگی ۲* ۳ متری در پارک دولت هندیجان نصب گردیده که مورد استقبال شهروندان واقع شده و برنامه های تلویزیونی شب ها پخش خواهد شد و کارهای تبلیغاتی را می توان از این طریق انجام داد.

شعبانی در مورد وضعیت مالی شهرداری هندیجان ابراز کرد : اوضاع مالی شهرداری هندیجان با تلاش شورای شهر ، شهردار ، فرماندار وقت فرج الهی و فرماندار جدید جعفری نسب بهتر از قبل شده است و لنج داران عوارضات خود را برای بهبود امکانات شهری می پردازند ولی با این وجود  اختصاص اعتبارات استانی به شهر هندیجان ناچیز است و امیدوارم مسئولین و مردم برای بهبود وضع مالی شهرداری بیشتر تلاش نمایند .

وی در پایان گفت : کل بودجه شهرداری هندیجان برای سال ۹۳ نزدیک به پنج میلیارد تومان بسته شده که برای عمران شهری با این بودجه کم مسئولین می بایست فکر اساسی داشته باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *