مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان خبر داد:

آمادگی صدا و سیمای خوزستان برای پخش سفره‌های افطاری مردم استان

خورنا_ حسین عبدالعزیزی: مسلم رحیمی گفت: صدا و سیمای استان خوزستان امسال آمادگی کامل پخش سفره‌های افطاری مردمی را در تمامی شهرهای خوزستان دارد و برنامه سحر شبکه استانی خوزستان نیز امسال برای نخستین‌بار به صورت زنده پخش می‌شود.

مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان، با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار خورنا بیان داشت: با این همه ظرفیت‌های فراوان و قاریان بین‌المللی که در استان وجود دارد، باید قرآن این استان را به صورت جمعی پخش کنیم که امسال با پخش جمع‌خوانی قرآن در شهرستان‌های استان، آلبوم سیمای قرآنی خوزستان را تهیه می‌کنیم. همچنین، شورای عالی قرآن باید اذان و قرآن‌های پخش شده از صدا و سیما را تأئید کند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مستند علمای خوزستان برای اولین‌بار تهیه می‌شود، افزود: ارتباط با سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل ترویج معارف نورانی دین اسلام برای ما افتخار بزرگی است. در برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان همه نظرها محترم و مهم است. می‌خواهیم تصویر ارادت دیرینه، اصیل و نشئت گرفته از علمای این استان را به سراسر کشور و حتی دنیا به وسیله صدا و سیما ارسال کنیم.

وی بیان کرد: در ایام ماه محرم و صفر سعی بر این داشتیم که ارادت مردم که برای ما یک تکلیف است را انعکاس دهیم هر چند که تعداد دوربین‌های ما توان انعکاس این ارادت را به طور کامل نداشتند اما در این زمینه نهایت تلاش خود را کردیم.

رحیمی با بیان اینکه خوشبختانه فضای معنوی و نورانی ماه رمضان امسال زودتر از شروع ماه در این استان ایجاد شده است، اظهار کرد‌: روزه در این هوای گرم خوزستان در حقیقت یک ایثار، فداکاری و جهاد است. امیدوارم امسال شاهد هیچ روزه‌خواری در این استان نباشیم هر چند که روزه‌خواری همیشه در خوزستان بسیار کم مشاهده شده است.

وی افزود: امسال آمادگی کامل پخش سفره‌های افطاری مردمی را در همه شهرهای استان داریم. برنامه روشنایی‌های شهر را قبل از زمان افطار و یک ساعت قبل از اذان مغرب پخش می‌کنیم و در کنار آن برنامه هلال ماه را نیز برای پخش داریم. برنامه سحر امسال برای اولین بار به صورت زنده پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان تأکید کرد: همچنین، امسال برای اولین بار شرح دعاهای هر روز ماه رمضان پخش می‌شود. در این ماه مباحث بهداشتی، توصیه‌های پزشکی و توصیه‌های علما نیز در برنامه‌های مختلف گنجانده شده است