نشست جوانان احزاب و تشکل های اصلاح طلب

جوانان اصلاح طلب استان خوزستان منسجم تر میشوند

خورنا: دومین نشست جوانان احزاب و تشکل های اصلاح طلب  خوزستان با دعوت از دکتر محمد کیانوش راد ، نماینده ی مردم اهواز در مجلس ششم برگزار شد . در این نشست جوانان احزاب و تشکل های اصلاح طلب خوزستان که نقش بارزی در ستاد دکتر حسن روحانی داشتند و در کسب آرای وی در خوزستان تلاشی  شبانه روزی  کردند ، طی بحث ، هم اندیشی و ارائه ی نظرات گوناگون ، پس از دو جلسه به  این نتیجه رسیدند تا تشکلی با عنوان ” شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح طلب خوزستان ” و در قالب تشکیلاتی مشورتی و هماهنگی ایجاد شود که  اهداف و برنامه های سیاسی جریان اصلاحات را پی گیری کند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز، دکتر محمد کیانوش راد ، از مدعوین این جلسه اظهار داشت :  من تقریبا تک تک شما جوانان را می شناسم و می توانم به جرات بگویم شما همگی از نظر سیاسی متولدین حماسه ی دوم خرداد هستید ، اما متولدینی که در تولد حماسه ی دوم خرداد نیز نقش داشته اید .همگی شما ، کار سیاسی – اجتماعی را از دوم خرداد آغاز کردید و در آن ایام همگی دانش آموز بودید و در شادی ها و غم های دوم خرداد شریک  هستید . آسیب های فراوانی دیدید . بعدها برخی از شما از دانشگاه تعلیق و یا توبیخ شدید و به دلیل فعالیت های اصلاح طلبانه بعضا در گزینش ها رد صلاحیت شدید، برخی از شما عزیزان به بازداشت و حبس کشانده شدید اما برای حفظ دیدگاه های خود مستقیم و استوار ماندید.

وی افزود : امروز شما جوانان پرچم دار اصلاحات در کشور هستید و استان خوزستان را از نظر سیاسی شما اداره می کنید . شما حداقل ۱۷ سال سابقه ی فعالیت سیاسی موثر در استان دارید .امروز ما به دنبال شما هستیم و امروز حضور شما به ما معنا می دهد.

دکتر محمد کیانوش راد با اشاره به سخنرانی یکی از جوانان حاضر در جلسه گفت : سخنرانی ایشان در حسینیه ی جماران از سخنرانی  من به مراتب بهتر بود . شما جوانان نگویید در برابر بزرگان نظام چه بگوییم . شما خودتان همه بزرگ هستید و این دوران ۱۷ ساله ، شما و ما را پخته تر ، عاقل تر ، با تجربه تر ، با حوصله تر و مصمم تر کرده است.

وی در عین حال گفت : امروز ما با اشراف به تفاوت دیدگاه ها و اختلاف سلایق در کنار هم نشسته ایم  و با یکدیگر  برنامه سیاسی اصلاحات را دنبال می کنیم و این یعنی بلوغ سیاسی . بلوغ سیاسی یعنی حاکمیت عقل و فهم و به کار گیری مصلحت های اجتماعی وتلاش بی منت و بی وقفه برای ایجاد جامعه ای بهتر . جمع متشکل و هماهنگ و درک واقع بینانه شما موجب پیروزی های  بیشتر ملت در آینده خواهد بود . امروز ما می توانیم بگوییم در استان خوزستان جریانات سیاسی توسط شما جوانان اصلاح طلب پیگیری می شود ، و ما نسل قبلی باید صحنه را به شما واگذار کنیم و قدردان  و حامی شما عزیزان باشیم.

سید مجید مروج ، یکی از اعضای شورای هماهنگی جوانان  احزاب اصلاح طلب خوزستان گفت :  شورای هماهنگی  جوانان اصلاح طلب ، یک حزب سیاسی جدید  نیست بلکه از مجموعه ای از احزاب تشکیل شده است که صرفا با هم فکری و هماهنگی با یکدیگر سعی در ارائه ی برنامه های مشترک برای جوانان استان خوزستان دارد .

وی اظهار داشت ارتقاء سطح بینش اجتماعی- سیاسی جوانان ، برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی با حضور صاحبنظران سیاسی ، برگزاری جلسات منظم سیاسی- تحلیلی ، پیگیری مطالبات جوانان در استان خوزستان ، تلاش در جهت تحقق برنامه ها و شعارهای دکتر حسن روحانی  و فعال کردن بخش جوانان احزاب اصلاح طلب  استان از مهمترین دستور العمل های این جمع مشورتی است . همچنین ما در این شورا از پیشنهادات صاحب نظران استقبال می کنیم.

سید مجید مروج  در عین حال به خبرنگار ما گفت : ما سعی می کنیم با جذب سایر فعالین ستادهای دکتر حسن روحانی و دیگر جوانان اصلاح طلب در شهرستانها و با برگزاری ملاقات با چهره های سیاسی استان و مسئولین اجرایی خواسته های جوانان اصلاح طلب و همچنین مشکلات عمومی جوانان را مطرح و پیگیری کنیم .

وی افزود : دولت تدبیر و امید ، امید تازه ای را در دلها ایجاد کرد که امیدواریم بتوانیم با کمک مسئولین اجرایی و سیاسی و امنیتی در راستای اهداف امام خمینی ( ره) وانقلاب اسلامی و پاسداری از خون شهدا ثابت قدم و استوار بمانیم .

همچنین سید رضا طباطبایی ، دیگر فعال اصلاح طلب و عضو شورای هماهنگی جوانان  احزاب اصلاح طلب خوزستان  معتقد است شورا یک تشکیلات هماهنگ کننده است و هر حزبی به صورت مستقل نیز فعالیت خود را خواهد داشت .

وی در عین حال گفت : شورای هماهنگی به نحوی عمل خواهد کرد که امکان جذب و به کار گیری جوانانی که عضو هیچ تشکیلات یا حزبی نیستند نیز فراهم شود  .

در این نشست اعضا با انتخاب هیئت رئیسه موقت ۵ نفره و بحث پیرامون آیین نامه های اجرایی شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلب به کار خود پایان دادند .