آغاز به کار رسمی دوربین‌های کنترل سرعت در اهواز

خورنا: رییس پلیس راهور خوزستان گفت: با موفقیت‌آمیز بودن کارکرد آزمایشی دوربین‌های کنترل سرعت در سطح اهواز، کار رسمی این دوربین‌ها به صورت شبانه‌روزی از ۵ تیرماه آغاز می‌شود.

سرهنگ عادل مجدمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: دوربین‌های کنترل سرعت در سطح شهر اهواز چند ماهی به صورت آزمایشی در نقاط مختلف نصب شدند که مرحله آزمایشی خود را در این مدت به خوبی پشت سر گذاشتند.

وی ادامه داد: از آن جا که کنترل سرعت به شکل سنتی و با استقرار مامور پلیس در محل‌های تعیین شده انجام و اقدامات فیزیکی دشوار است، نصب دوربین‌های کنترل سرعت بسیار ضرورت پیدا کرد. با توجه به این که این سیستم در سطح کشور به خوبی جواب داده و موجب کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی شده بود، اهواز نیز استفاده از این دوربین‌ها را در دستور کار خود قرار داد.

رییس پلیس راهور خوزستان گفت: دوربین‌های کنترل سرعت عمدتا در نقاطی مانند طول بلوار ساحلی، میدان شهید بندر به سمت ترمنیال تپه، پل فولاد و همچنین مسیر منتهی به پلیس راه قدیم جاده اهواز- اندیمشک نصب شده‌اند. در آینده نیز به نصب این دوربین‌ها در نقاط دیگر شهر اقدام می‌شود.

مجدمی اظهار کرد: استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت با توجه به عملکرد مثبت این تجهیزات، موجب پایداری روند ترافیک و پایدار عملکرد رانندگان در حین رانندگی خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۹۵ درصد رانندگی‌ها در سطخ شهر به خوبی انجام می‌شوند اما حدود ۵ درصد از رانندگی‌ها خطرساز هستند که این ناشی از نایده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت غیر مجاز است که خطراتی را متوجه هم راننده و سرنشینان و هم دیگر افراد سطح شهر کرده است.

رییس پلیس راهور خوزستان افزود: امید است شهروندان به دوربین‌های کنترل سرعت توجه بیشتری داشته و ضمن داشتن رانندگی مطمئن، جان خود و دیگر افراد جامعه را حفظ و از همه مهم‌تر این که با سرعت مجاز رانندگی کنند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *