برگزاری همایش «هم‌اندیشی نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتاب و جذب عضو» در خوزستان

خورنا: سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز از برگزاری همایش «هم‌اندیشی نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب عضو» در کتابخانه مرکزی استان خوزستان خبر داد.

منصور کوهی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: رسانه‌های گروهی اعم از چاپی، رادیو و تلویزیون و رسانه‌های الکترونیکی به واسطه هدایت رفتار اجتماعی باید به سمت الگوهای اجتماعی قابل قبول حرکت کنند زیرا نقش مهمی در جامعه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در این میان کتابخانه عمومی نیز به عنوان یک رسانه همگانی در خدمت به نظام و اطلاع رسانی به جامعه نقش غیرقابل انکاری دارد افزود: اهمیت کتاب و کتابخانه به منزله یک رسانه تأثیرگذار بر رفتار فردی و اجتماعی افراد، همانند سایر رسانه‌های گروهی، بیشتر در قالب «اثرگذاری اجتماعی» تبلور می‌یابد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز تصریح کرد: کتابخانه‌های  عمومی علاوه بر اینکه می‌توانند به عنوان یک رسانه گروهی فعال عمل کنند، به‌منظور ترویج فعالیت اصلی خود یعنی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند همیاری سایر رسانه‌های گروهی هستند.

وی ادامه داد: رسانه‌های ارتباط جمعی می‌توانند در ترویج فرهنگ‌های سازنده موثر واقع شوند و کتاب را به عنوان ماندگارترین عنصر فرهنگی به جامعه بشناساند.

کوهی رستمی تصریح کرد: رسانه می‌تواند تاثیر فراوانی در ترویج کتاب و کتابخوانی گذاشته و مردم را در راستای استفاده از منابع مکتوب تشویق کرده و در این راستا توسعه علمی ـ فرهنگی جامعه را موجب گردد.

وی در ادامه به یکی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران اشاره کرد و گفت: «یکى از کارهاى بزرگ و مهم در سطح جامعه این است که تبلیغات کتاب‏خوانى همه‏‌گیر شود… محصولى با عظمت کتاب، با ارزش کتاب، درخور این است که تبلیغ بشود، تشویق بشوند کسانى که مى‏‌توانند کتاب را بخوانند، این را ما باید به صورت عادت در بیاوریم».

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: بر این اساس به منظور بررسی و هم‌اندیشی در خصوص تاثیر و نقش رسانه‌های گروهی در ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با مشارکت انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه خوزستان همایشی برگزار خواهد کرد که این همایش با حضور اعضای هیئت علمی گروه‌های علم اطلاعات و دانش شناسی استان، اصحاب رسانه‌های محلی استان، کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهواز جمعه ششم تیرماه سال جاری در کتابخانه مرکزی استان برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: امید داریم این همایش طلیعه‌ای روشن برای همکاری رسانه‌های گروهی به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان خوزستان باشد و از تمام دوستان در رسانه‌های استان برای حضور در این همایش علمی و فرهنگی دعوت به عمل می‌آید تا از نظرات ارزشمند و گرانقدر خود ما را بهره مند سازند.