اندیکا بزرگترین منطقه دانش آموزی عشایر کشور/ کم توجهی به دختران عشایر در عدالت آموزشی

خورنا: مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان از اندیکا به عنوان بزرگترین منطقه دانش آموزی عشایر کشور نام برد. به گزارش خبرنگار مهر، حمید قنبری صبح امروز در نشست صمیمانه خود با شهردار قلعه خواجه اندیکا اظهار کرد: عدم حمایت  از معلمان عشایر باعث اثر سوء در روند کیفیت آموزشی می شود. اگر قرار است یک شهرداری موفق داشته باشیم باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم زیرا پرورش هر شهروند ابتدا از مدرسه آغاز می شود.

وی افزود: باید به دنبال تربیت شهروندان مدنی باشیم. در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته معمولا مردم خودشان برای توسعه و آبادانی شهر و محله خود پیش قدم می شوند اما در مناطق محروم به دلیل فقر مالی این امکان وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش اندیکا با بیش از چهار هزار مدرسه رتبه اول جمعیت دانش آموزی کشور را دارد، تصریح کرد:‌ با توجه به حجم گسترده فعالیت های این اداره ما به تنهایی نمی توانیم تمامی مسائل و مشکلات را رصد کنیم. همه مسئولین شهری و محلی این شهرستان باید دست به دست هم دهند تا زمینه ارتقاء فرهنگی و آموزشی دانش آموزان خود را فراهم کنند.

قنبری خاطرنشان کرد: معلمان عشایری باید حمایت شوند تا با دلگرمی بیشتری فعالیت کنند. این معلمان همیشه عزم و اراده ملی و مدیریت جهادی را به همراه روحیه مشارکت و ظرفیت های لازم داشته اند. انتظار داریم شهرداری این شهر با هماهنگی شورای شهر همکاری لازم را به منظور رفع چالش های آموزش و پرورش این منطقه از جمله فضای آموزشی و امکانات رفاهی کارکنان داشته باشند.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۶۰ مدرسه در شهر اندیکا با دانش آموزانی از طبقه محروم و مستضعف جامعه وجود دارد که در زمینه های مختلفی از جمله پوشاک و کتب درسی نیازمند هستند. آموزش و پرورش عشایر خوزستان تنها ۱۴ مدرسه شبانه روزی دارد که فقط یک مدرسه از این تعداد متعلق به دانش آموزان دختر است و این دقیقاً مصداق عینی تبعیض است. در توسعه فرهنگ عدالت آموزشی کمتر توجهی به دانش آموزان دختر عشایری شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *