غرش شیران ایران؛

والیبالیست های ایران ایتالیا را به زانو در آوردند/ایران ۳ – ایتالیا ۱

خورنا: تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸و سی دقیقه امروز در چهارمین مصاف خود برابر تیم مدعی ایتالیا از سری مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ در تهران به میدان رفته است.

به گزارش «انتخاب»، دومین دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا در چارچوب هفته پنجم مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ از ساعت ۱۸:۳۰ امروز یکشنبه در حضور دوازده هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی و با قضاوت داوری از قطر  آغاز شد.

شهرام محمودی، سعید معروف، قائمی، محمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف(لیبرو) بازیکنانی بودند که اسلوبودان کواچ همچون دیدار روز جمعه برای آغاز دیدار امروز که چهارمین دیدار دو تیم در این دوره از مسابقات لیگ جهانی به حساب می‌آید، از آنها در ترکیب اولیه تیمش استفاده کرد.تیم ایران دو گیم اول و دوم  را ۲۵ بر۲۲  و ۲۵ بر۱۹به سود خود پایان داد.گیم سوم را ایتالیا پیروز شد.

ملی پوشان والیبال ایران با کسب ۱۰ امتیاز از ۷ بازی نخست خود امید زیادی دارند که به دور نهایی لیگ جهانی صعود کنند.

آنها حساب ویژه ای روی دومین پیروزی خود مقابل ایتالیا باز کرده اند.

طبق برنامه مسابقات لیگ جهانی والیبال از هر یک از گروه های A و B دو تیم به دور نهایی مسابقات صعود می‌کنند.

همچنین حضور ایتالیا در مرحله نهایی با توجه به میزبانی این تیم در مرحله نهایی قطعی است.

اما از جمع ۱۲ تیم دسته دوم لیگ جهانی نیز یک تیم به مرحله نهایی صعود می کند.

یعنی بهترین تیم از گروه های C، D و E نیز به عنوان ششمین فینالیست لیگ جهانی عازم فلورانس ایتالیا می شود.

مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۵ الی ۳۰ تیر ماه در شهر فلورانس ایتالیا برگزار می شود.

در گروه A لیگ جهانی ایتالیا با ۱۹ امتیاز از ۹ بازی صدرنشین است. از آن جایی که این تیم به واسطه میزبانی مرحله نهایی به صورت مستقیم به فینال صعود می کند، از گروه A تیم های دوم و سوم هم به دور نهایی راه پیدا خواهند کرد. فعلا در جدول رده بندی این گروه وضعیت تیم های ایران و لهستان از برزیل بهتر است. برزیلی ها از ۸ بازی نخست خود تنها ۸ امتیاز دارند. آن ها یک بازی دشوار در لهستان و دو بازی بسیار سخت در خاک ایتالیا خواهند داشت. بعید به نظر می رسد شاگردان رزنده بتوانند در چهار بازی پیش روی خود همه امتیازها را جمع کنند.

از سوی دیگر تیم ایران با کسب ۱۰ امتیاز از ۷ بازی نخست خود امید زیادی دارد که از پنج بازی پیش روی خود حداکثر امتیاز ها را کسب کند. ایران در سه بازی میزبان است و با بهره بردن از امتیاز بازی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی امید زیادی به برد مقابل ایتالیا و لهستان دارد.

ملی پوشان تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه با ایتالیا که روز جمعه برگزارشد- سه بر صفر ملی پوشان ایتالیا را از پیش رو برداشتند.

جدول گروه یک:

۱- ایتالیا، ۹ بازی، ۱۹ امتیاز

۲-لهستان، ۷ بازی، ۱۱ امتیاز

۳- ایران، ۷ بازی، ۱۰ امتیاز

۴- برزیل، ۸ بازی، ۸ امتیاز