استاندار مقتدایی:

تحول خوزستان در گرو آگاهی دادن به مردم است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: زمانی استان به تحول واقعی می‌رسد که مردم از سطح آگاهی مناسب برخوردار باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در نشست با سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید خودکفا باشند و مجموعه‌هایی موفق هستند که دارای مدیریت مجرب بوده و نیروهای جوانشان پر انرژی باشند.

استاندار خوزستان افزود: جایی از بخشی از سازمان‌های مردم نهاد که همچون روشنایی و نورافکنی به دنبال تاریکی‌ها و احقاق حقوق شهروندان هستند خالی است و این موضوع باید مورد توجه مسئولان دستگاه‌های دولتی قرار گیرد. فرمانداران و مدیران دستگاه‌های دولتی باید خود را جزئی از سازمان‌های مردم نهاد دانسته و از آنها حمایت کنند.

مقتدایی علت موفقیت انجمن‌های خیریه را اعتماد مردم به آنها دانست و گفت: رمز موفقیت سازمان‌های مردم نهاد استقرار مالی و داشتن تجربه لازم در کنار مجموعه‌ای مجرب است. در جامعه وکلای استان ۷۰۰ نفر عضو وجود دارد اما  واقعا تاکنون چند سازمان مردم نهاد از طریق این جامعه به راه افتاده است باید بگویم که جای این قبیل کارهای تخصصی در استان خالی است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آگاهی دادن به مردم به مفهوم جرأت دادن به آنها است، افزود: باید از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد در سایر کارها استفاده شود.