راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در خوزستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در استان خبر داد.

سید رحمان موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: قرارگاه مبارزه با سرقت به منظور تمرکز بر فرآیند پیشگیری از سرقت و تحلیل محتوایی برخی از سرقت‌های مهم در خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این قرارگاه با تحلیل محتوایی برخی از سرقت‌های مهم، پایش اطلاعاتی و برآورد علمی از عوامل تاثیرگذار در پدیده سرقت، در شناسایی سارقان و مبارزه با پدیده شوم سرقت تاثیر بسیاری دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: قرارگاه مبارزه با سرقت با هدف رصد و پایش اطلاعاتی همه عوامل مؤثر در ظهور و بروز پدیده سرقت در خوزستان و تمرکز بر فرایند پیشگیری و مهار آن در این استان راه‌اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت نهادها و سازمان‌ها، این قرارگاه فعالیت خود را دو بخش اقدامات سلبی و تشدید برخوردهای قانونی با عاملان سرقت، دستگیری سارقان حرفه‌ای و کنترل مجرمان آغاز کرده و در بخش دیگر نیز به صورت ایجابی و با اقدامات فرهنگی و آموزش‌های همگانی، عملیات‌های فرهنگی و فراگیر عمومی را دنبال می‌کند.

موسوی، تحلیل محتوایی و برآورد عالمانه از بسترهای تاثیرگذار بر جرم سرقت در استان را از اهداف این قرارگاه دانست و افزود: اصلاح برخی فرآیند‌های قدیمی و کم بازده در پیشگیری از سرقت، تشدید همکاری و تعامل پلیس و دستگاه قضایی در مهار سرقت و تسریع در پیگیری تخصصی پرونده‌های مردم از جمله وظایف اصلی این قرارگاه است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *