امام جمعه شهر چمران: اساتید دانشگاه‌ها شهید چمران را الگوی خود قرار دهند

خورنا: امام جمعه شهر شهید چمران ماهشهر گفت: اساتید دانشگاه‌ها شهید دکتر چمران را الگوی اخلاقی و عملی خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های آیین وحدت‌بخش نماز جمعه این هفته شهر چمران، با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران و نام‌گذاری این روز به نام روز بسیج اساتید اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) از دکتر چمران به عنوان سردار پرافتخار اسلام و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی یاد کرده و شهادت این شهید را انسان‌ساز خوانده است.

وی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه‌ها باید شهید دکتر چمران را الگوی عملی و اخلاقی خود قرار دهند و از القای شبهات و تفکرات غربی به دانشجویان خودداری کنند.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه به سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی اشاره کرد و افزود: امروزه شاهد تهاجم وسیع فرهنگی علیه باورها و اعتقادات دینی و مذهبی این مرزو بوم هستیم که این مسئله نیازمند مقابله‌ای جدی است.

هاشمی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی باید تمام توان و ظرفیت خود را برای مقابله با این هجمه فرهنگی وسیع و گسترده به کار ببرد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران به صدور فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی علیه گروه تکفیری داعش اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید قدر مرجعیت و نقش آن در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان را به خوبی بدانند و درک کنند.

امام جمعه شهر چمران عنوان کرد: آیت‌الله سیستانی بار دیگر نقش و اهمیت مرجعیت را نشان داد به طوری که با اعلام جهاد علیه گروه تکفیری داعش، بیش از ۲ میلیون عراقی آمادگی خود را برای شرکت در جهاد اعلام کردند.

هاشمی در ادامه دولت تدبیر و امید را مورد خطاب قرار داد و گفت: توصیه می‌کنم دولت جمهوری اسلامی ایران تا مادامی که کشور عراق به طور رسمی درخواست نکرده در مقابله با گروه داعش هیچ دخالتی نکند.

وی همچنین از دولت عراق خواست از موقعیتی که با صدور فتوای آیت‌الله سیستانی به وجود آمده به بهترین شکل استفاده کرده و گروه تکفیری داعش را از بین ببرد.

خطیب جمعه شهر چمران، در ادامه شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای را خط دوم داعش دانست و اظهار کرد: شبکه‌هایی که به دروغ هر لحظه خبرهایی از موفقیت این گروهک تکفیری منتشر می‌کنند قصد دارند ایجاد رعب و وحشت کرده و بر اختلافاتی که گروهک داعش و بعثیون دارند سرپوش بگذارند.

هاشمی در پایان تأکید کرد: همه به خوبی می‌دانند که قدرت گروهک داعش پوشالی است و به زودی شاهد نابودی این فرزند نامشروع صهیونیسم و وهابیت خواهیم بود.