مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اذعان داشت:

احداث منطقه ویژه اقتصادی شوش تاثیر بسزایی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت

خورنا: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: با توجه به توان تولیدی و اقتصادی شهرستان شوش طرح احداث منطقه ویژه اقتصادی تاثیر بسزایی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت.

شوش دانیال با بیان اینکه این طرح مورد استقبال بسیاری از واحدهای صنعتی منطقه قرار گرفته است افزود: با توجه به توان تولیدی و اقتصادی شهرستان شوش طرح احداث منطقه ویژه اقتصادی تاثیر بسزایی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت.

وی از جمله مزیت‌های فراوان شهرستان شوش برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را قرار گرفتن در مسیر بزرگراه و راه آهن سراسری شمال و جنوب کشور، حضور دیرپای شرکت کشت و صنعت نیشکر و صنایع وابسته آن، تولید بالای محصولات کشاورزی و دامی در منطقه، وجود پایانه و بازارچه مرزی با کشور عراق و جاذبه‌های گردشگری عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان با اشاره به اینکه قانون ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شوش مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران در سال ۸۹ است تصریح کرد: ﺗﺎﺳﯿﺲ ﻣﻨﺎﻃﻖ وﯾﮋه ﯾﮑﯽ از راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺸﻮرﻫﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎی ﺑﺮون‌ﻧﮕﺮ و ﺑﻬﺮهﮔﯿﺮی از ﻓﺮﺻﺖﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد در ﻧﻈﺎم اﻗﺘﺼﺎد ﺟﻬﺎﻧﯽ اﺳﺖ، ﺗﺎ ﺑﺘﻮان زﻣﯿﻨﻪ ﺟﺬب ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ، روﻧﻖ ﺗﺠﺎری و رﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎدی را ﻓﺮاﻫﻢ آورد.

وی ادامه داد: ﻣﻨﺎﻃﻖ وﯾﮋه اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ از ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی، ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﺗﺠﺎری ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ و ﺗﺤﺮک در اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻨﻄﻘﻪ‌ای ﺗﺎﺳﯿﺲ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ.

محمدیان در پایان تصریح کرد: محدوده توسعه شهرک صنعتی شوش به مساحت ۱۰۰ هکتار به منطقه ویژه اقتصادی اختصاص پیدا کرد که در فاز نخست ۳۰ هکتار جهت آماده سازی در نظر گرفته شده است.