سمینار صنعت و محیط زیست در شهرستان ماهشهر

خورنا: دریاها و اقیانوس ها بعنوان آخرین سنگر بشریت در زمینه امنیت غذایی و اشتغال نقش بسیار مهمی در حیات بشر دارند.

سمینار صنعت ومحیط زیست با حضور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، جمعی از مدیران منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به میزبانی پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)برگزار شد.

به گزارش خورنا به نقل از خبرنگار ایلنا، در این سمینار پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تبریک هفته محیط زیست و شعار محوری این هفته که به بالا آمدن سطح دریاها تاکید دارد گفت: دریاها و اقیانوس ها بعنوان آخرین سنگر بشریت در زمینه امنیت غذایی و اشتغال نقش بسیار مهمی در حیات بشر داشته از این رو حفاظت و حراست از دریاها و بهر برداری خردمندانه مورد توجه بوه است و بر همین اساس روز ۱۸خرداد بعنوان روز جهانی دریا و اقیانوس نامگذاری شده است.

 وی که در جمع مدیران منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر سخن می گفت افزود: ما با صنعت پتروشیمی بیگانه نیستیم ومی دانیم این صنعت در ارتقاء جایگاه ایران در منطقه و جهان چقدر با اهمیت است و قدردان همه زحمتکشان این مجموعه هستیم. و باید تلاش کنیم که این صنعت به یک صنعت پایدار تبدیل شود.

وی به تقویت بخش ایمنی بهداشت و محیط زیست در صنایع تاکید کرد و گفت: این بخش که در سایر کشور های منطقه به خاطر مدیریت توسط کنسرسیوم های نفتی اداره می شود به مراتب از ما موفق تر هستند و ما متاسفانه بعلت نادیده گرفتن هزینه های این بخش متحمل هزینه هایی برای جبران خسارات وارده به محیط زیست می شویم.

در این سمینار احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان نیز در خصوص بحث اقتصاد و محیط زیست مطالبی بیان نمود و گفت: بخش پنهانی از تولید ناخالص صرف جبران خسارتهای وارده به محیط زیست می گردد و یا مردم این خسارات را به صورت غیر مستقیم پرداخت می نمایند که می توان با مدیریت از این گونه خسارتها جلوگیری نمود.

وی از سیل و طوفان و ریز گردها به عنوان اثرات بهره برداری غیر اصولی از طبیعت نام برد و در خصوص وضعیت فعالیت صنایع نفتی در استان گفت: متاسفانه این توسعه همراه با تکنولوژی روز هماهنگ نشده و ما شاهد خسارتهای محیط زیستی به خاطر عدم توسعه تکنولوژی در این بخش هستیم.

لاهیجان زاده در خصوص منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر گفت: انتظار داریم مسائل زیست محیطی جزء اولویت برنامه کاری این منطقه باشد.

امیری مدیر عامل پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) نیز از محیط زیست به عنوان دغدغه صنعت نام برد و گفت: ما توسعه و تکنولوژی زیست محیطی را با هم می خواهیم و برنامه های خیلی مهمی در زمینه صنعت و محیط زیست داریم و به توسعه پایدار معتقدیم.

وی به برخی از پروژه های زیست محیطی مانند توسعه فضای سبز در این شرکت اشاره نمود.

لازم بذکر است در پایان این مراسم از جمعی از فعالان بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی تقدیر بعمل آمد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *