سد معبر و وظیفه ای که شهرداری دارد!

اوضاع بسیار نابسامان بازار شوشتر/ شهرداری خود عامل نابسامانی بازار است +تصاویر

خورنا: وضعیت بازار شوشتر در روزهای گذشته بسیار نابسامان تر شده است، تردد در بازار بسیار به سختی انجام می شود، سدمعابر در محوطه بازار بسیار زیاد شده و بسیاری معتقدند که شهرداری که خود باید مجری قانون باشد رفتارهایی خلاف قانون انجام می دهد..

به گزارش خورنا به نقل از شوشترروز، بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان ها و پارک ها و باغ های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگر ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق به وسیله مأمورین خود رأساً اقدام کند.

در مورد دکه های منصوب قبل از تصویب این قانون شهرداری مکلف است نسبت به برداشتن آنها اقدام و چنانچه صاحبان این قبیل دکه ها ادعای خسارتی داشته باشند با نظر کمیسیون مقرر در ماده ۷۷ نسبت به جبران خسارات آنها اقدام کند ولی کسانی که بعد از تصویب این قانون اقدام به نصب دکه هائی در معابر عمومی کنند.

شهرداری موظف است رأساً و بوسیله مأمورین خود در برداشتن این قبیل دکه ها و رفع سد معبر اقدام کند اشخاص مزبور حق ادعای هیچگونه خسارتی نخواهند داشت برعهده شهرداری است ولی در بازار مرکزی شهر شوشتر اوضاع به نحو دیگری است.

4344

در مرکز بازار افراد مختلفبا پرداخت وجه بهشهرداری در حال فروش مواد خوراکی خارج از معیارهای بهداشتی هستند و از طرفی تردد موتورسیکلت ها و توقف باربرها در مرکز بازار تردد را به نحوی دشوار و یا غیرممکن کرده است.

این افراد بدون پرداخت عوارض پیشه وری و… در حال کسب هستند و از طرفی دیگر در برخی از مناطق بازار با مصوبه شورای اسلامی شهر برای فروش میوه در پیاده رو تعیین نرخ شده است که این مسئله خلاف صریح تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری هاست ولی این مصوبه نیز تائید شده و اجرا می شود.

 

بازار

تردد و توقف موتورسیکلت ها در محوطه بازار شوشتر اصلی ترین دلیل سختی تردد در بازار است و جا دارد راهنمایی و رانندگی در زمینه توقف و ممنوعیت تردد آنها در بازار اقدام کند.

مشکلات فاضلاب و عدم رعایت کسبه در دفع زباله ها نیز از مشکلات دیگری است که در بازدید میدانی خبرنگار و عکاس شوشترنامه از بازار مشاهده شد.

نویسنده : مجتبی نارنج پور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کیانوش متاسفانه هیچ کدام از مسیولین احیاس مسیولیت نمیکنند اگر وجدان کاری داشته باشن مطمعنا شهر ما اباد وزیبا میشود