مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور

اگر با مسایل و مشکلات خوزستان حکیمانه برخورد نشود کشور را با مشکل مواجه می کند

خورنا: مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استان خوزستان قلب تپنده ایران اسلامی است و اگر با مسایل و مشکلات این استان حکیمانه برخورد نشود کشور را با مشکل مواجه می کند.

ˈسید محمد بهشتیˈ عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد گفت: استان خوزستان در طول تاریخ نوسانات توسعه ای شدیدی را طی کرده که این نوسانات تاثیرات بسیاری بر نحوه زندگی مردم استان خوزستان داشته است.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:آبادانی کشور به آبادانی استان خوزستان بستگی دارد و باید برای بهیود وضعیت موجود بهترین تصمیم ها برای استان خوزستان اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه میراث فرهنگی عدم شناخت درست ازجغرافیا و تاریخ کشور است ادامه داد: هدف تمامی مدیران در بخش های مختلف رسیدن به توسعه است و همگان معتقدند با رسیدن به توسعه به سعادت خواهند رسید در حالی که برای رسیدن به توسعه لازم است مدیران آشنایی کاملی با جغرافیا و تاریخ کشور خود داشته باشند.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به موقعیت کشور سوئیس گفت: این کشور ۱۰۰ سال قبل جزء کشورهای فقیر جهان بود اما به دلیل پرداختن به مزایای تاریخی ،فرهنگی و طبیعی توانست در طی یک قرن به یکی از کشورهای ثروتمند دنیا تبدیل شود.

بهشتی افزود:در حالی که برخی از کشور ها مانند امارات با وجود رسیدن به توسعه به دلیل اینکه این توسعه یافتگی نسبتی با مزایای تاریخی ،فرهنگی و طبیعی ندارد نتوانسته به آرمان های خود دست یابد.

وی با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که دارای اکولوژیک حساس است افزود : به عنوان مثال در استان خوزستان در بخش شمالی دارای آب و هوایی معتدل با تمدنی باستانی است در حالی که در قسمت جنوبی استان با آب و هوایی گرم آثار کهنی وجود ندارد.

مشاوررئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری،صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: امروزه شناخت دقیقی نسبت به موقعیت های مکانی کشور وجود ندارد و به دیلی برخی بحران ها مانند بحران آب ،بحران هوا و بحران خاک همه منابع زیستی در حال فروپاشی است.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: در گذشته تمامی تصمیمات برای توسعه کشور با تحقیق و پژوهش انجام می شد به گونه ای که راه تاریخی شوش به همدان که در زمان هخامنشیان ساخته شده ۱۳۵ کیلومتر از راه فعلی این دو شهر کوتاهتر است.

بهشتی بیان کرد: در سال های گذشته بسیاری از تصمیم گیری ها مغایر با طبع سرزمین ایران بوده که نتیجه آن واکنش های منفی طبیعت است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴۰ هزار نقطه قابل زیست در کشور وجود دارد و این مسئله نشان می دهد در کشور ایران به دلیلی تنوع آب و هوایی و زیستگاهی امکان زندگی در تمامی مناطق وجود دارد