تولید یک هزار و 100 ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی در موضوع راهیان نور

رئیس بسیج رسانه ملی: راهیان نور برگرفته از آئین و فرهنگ دینی و ملی ماست

خورنا_ حسین عبدالعزیزی: جعفری در مراسم تجلیلل از عوامل برنامه‌سازان کاروان راهیان نور در صدا و سیمای مرکز خوزستان، گفت: راهیان نور برگرفته از آئین و فرهنگ دینی و ملی ماست.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز، جعفری، رئیس بسیج رسانه ملی در این مراسم، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) خود به زیارت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و دیگر شهدای احد می‌رفتند و امروز این سنت را مردم ما در قالب حرکت عظیم راهیان نور و با حضور در یادمان‌های دفاع مقدس انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: امروز رهبری انقلاب را شخصی حکیم، فرزانه، فهیم و بزرگ برعهده دارند که نه تنها جهان اسلام، بلکه انسان‌های آزاده  جهان به آن افتخار می‌کنند.

رئیس بسیج رسانه ملی با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت بزرگ و حج بصیرتی است، اظهار کرد: هنرمندان رسانه ملی با به تصویر کشیدن این حرکت عظیم فرهنگ دفاع مقدس استمرار و به آیندگان انتقال می‌دهند.

وی گفت: تصاویر، عکس‌ها و تک تک فریم‌هایی که از حماسه هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی و ایثارگری هنرمندان رسانه ملی به یادگار مانده است، ذخیره بزرگی برای نسل‌های فعلی و آینده کشور است.

جعفری همچنین از تولید یک هزار و ۱۰۰ ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی در موضوع راهیان نور خبر داد و افزود: اکنون ۳۰ سریال الف در گروه تلویزیونی بسیج رسانه ملی با موضوعاتی از جمله راهیان نور، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و بسیج در حال تحقیق، نگارش و ساخت است.

وی استان خوزستان را آشنای تمام ملت ایران دانست و اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز خوزستان باید به محورمطالعات، تحقیقات و تولیدات رسانه‌ای حوزه دفاع مقدس تبدیل شود.

مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان هم در این مراسم گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، کاروان راهیان نور حافظ افتخارات دوران دفاع مقدس و ایثارگری‌های ملت ایران است. خوزستان پایتخت حماسه و ایثار گری و مقاومت است و باید در تولیدات دفاع مقدس و راهیان نور در کشور سرآمد و سربلند باشد.

وی همچنین ۲۶ خردادماه را به نام روز بسیج صدا و سیمای مرکز خوزستان معرفی کرد و از مسئولان استانی خواست تا کنگره تجلیل از صادق آهنگران در هفته دفاع مقدس امسال برگزار شود.

سردار معین‌پور، جانشین سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان نیز در این مراسم گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف هنری، تصویری و نوشتاری حماسه راهیان نور را ماندگار کرد.

صادق آهنگران، مداح سال‌های حماسه و ایثار نیز در سخنانی با بیان اینکه استان خوزستان نمادی از ارزش‌ها و حماسه‌هاست، از تلاش‌های مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در به نمایش گذاشتن فرهنگ و عزاداری مردم استان در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه محرم و صفر تقدیر کرد.

در این مراسم از سرود راهیان نور که با صدای صادق آهنگران و آهنگ‌سازی مجید شمسایی و شعر عبدالجبار کاکایی و ساخته شده در صدا و سیمای مرکز خوزستان، رونمایی شد.

همچنین با اعطای لوح تقدیر از تلاش‌های صادق آهنگران و رحیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان تقدیر و از تلاش‌های برنامه‌سازان و عوامل برنامه‌های راهیان نور تجلیل شد.