کلاس‌های آموزشی ویژه اوقات فراغت جوانان شادگان برگزار می‌شود

خورنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان از برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگی و هنری ویژه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام تابستان در اداره ارشاد این شهرستان خبر داد.

سعید جنامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان هر ساله در ایام تابستان در رشته‌های فرهنگی هنری کلاس‌های آموزشی ویژه نوجوانان و جوانان در راستای پر بار کردن اوقات فراغت برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در همین راستا امسال نیز این اداره اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف می‌کند، افزود: در راستای محقق کردن شعار سال، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان در ایام تابستان سال ۹۳ در رشته‌های مختلف فرهنگی هنری در چندین پایگاه و در ۳۱ کانون فرهنگی قرآنی، کلاس‌های آموزشی شامل آموزش قرآن و احکام، خوشنویسی، طراحی و نقاشی، عکاسی، تصویربرداری، بازیگری تئاتر و سینما، موسیقی، شعر، داستان‌نویسی و معرق در شادگان را برگزار می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شادگان با تاکید بر اینکه با اهمیت، همت و اراده خود در راستای اعتلای فرهنگ و توسعه کشور باید اقدام کرد، یادآور شد: تمام دستگاه‌های متصدی اوقات فراغت باید با وجود کمبود امکانات از حداکثر توان خود جهت برنامه‌ریزی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی اوقات فراغت جوانان نباید صرفاً سرگرم‌سازی فرزندان باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت باید به گونه‌ای باشد که در زندگی و آینده آن‌ها تاثیر مثبت بگذارد و موثر واقع شود.

جنامی با بیان اینکه اوقات فراغت فرصت، نعمت و سرمایه ارزشمندی است که باید قدر آن را به خوبی دانست، گفت: عدم توجه به برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌گیری لازم از آن می‌تواند معضل خطرناکی برای نسل جوان، نوجوان، دانش‌آموزان و دانشجویان باشد.

وی در پایان عنوان کرد: لازمه بهره‌گیری بهینه از این فرصت سازنده و ارزنده و حفظ آن از طریق طرح‌های آموزشی، تربیتی و سرگرمی‌های مفید در درس و مدرسه باشد.