بدون حضور خبرنگاران و در سکوت خبری کامل؛

منحصر به فردترین تصفیه پساب صنعت نفت کشور در ماهشهر افتتاح شد

خورنا: منحصر به فردترین پایلوت تصفیه‌خانه صنعتی در صنایع نفت ایران با اعتباری افزون بر ۸ میلیارد ریال بدون دعوت از خبرنگاران در پتروشیمی فجر ماهشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خورنا از بندرماهشهر، مدیرعامل پتروشیمی فجر عصر امروز در آیین بهره‌برداری از این طرح اظهار کرد: این پایلوت با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد ریال توسط پتروشیمی فجر در سایت چهار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ساخته و بهره‌برداری از آن در آستانه فصل تابستان آغاز شد.

علیرضا شمیم افزود: در این پایلوت چندمنظوره تصفیه پساب، پنج فرایند بیولوژیکی تصفیه پساب به صورت یکپارچه در یک واحد پیاده‌سازی شده که این طرح به طور چشم‌گیری باعث کاهش هزینه‌های ساخت و احداث و نیز فضای مورد نیاز شده است.

وی ادامه داد: ساخت این پایلوت به ظرفیت یک متر مکعب در ساعت با اهدافی از جمله بهینه‌سازی شرایط عملیاتی موجود، بررسی امکان افزایش ظرفیت واحدهای تصفیه پساب، تعیین شرایط عملیاتی مناسب برای بررسی پساب‌های جدید، تاثیر استفاده از مواد شیمیایی جدید در راندمان تصفیه پساب، بررسی امکان تغییرات در سیستم‌های فعلی برای پذیرش پساب‌های جدید، ایجاد بستر مناسب به منظور انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و بررسی سیستم‌های جدید تصفیه پساب صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر خاطرنشان کرد: این واحد همچنین می‌تواند به عنوان مرجعی برای مطالعات و تحقیقات مورد استفاده مراکز صنعتی و دانشگاهی قرار بگیرد.

شمیم افزود: همچنین تمام مجتمع‌های پتروشیمی که به نوعی پساب صنعتی تولید می‌کنند می‌توانند از این پایلوت به منظور ارزیابی و آنالیز پساب مورد نظر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: دانش فنی یکپارچه‌سازی پنج واحد تصفیه پساب بیولوژیکی در یک پایلوت، تست و بهینه‌سازی مواد شیمیایی ساخت داخل، کاهش چشمگیر هزینه‌های احداث پایلوت برای دستیابی به تکنولوژی و بهینه‌سازی فرایند از جنبه‌های نوآورانه این پایلوت به شمار می‌رود.

وی متذکر شد: طراحی و اجرای پایلوت چند منظوره زیست محیطی واحدهای تصفیه پساب به طور کامل توسط پیمانکاران و متخصصان توانمند داخلی انجام شده است.

به گزارش خورنا، در آیین بهره‌برداری از این طرح معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان حضور داشتند.
بنابراین گزارش، با وجود اهمیت افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه، روابط عمومی شرکت پتروشیمی فجر از هیچ یک از خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات برای پوشش خبری این آیین دعوت نکرده بود و این مراسم بدون حضور خبرنگاران و در سکوت خبری کامل برگزار شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *