در نشست خبری فرماندار بندرماهشهر مطرح شد:

آمادگی فرماندار بندرماهشهر جهت صدور مجوز «NGO ها»/ به زودی تغییراتی در سطح مدیران شهرستان شاهد خواهیم بود/ شهرداری بندر امام در نصب چراغ افراط دارد

خورنا: فرماندار بندرماهشهر گفت: آمادگی کامل را جهت صدور مجوز «سازمانهای مردم نهاد» در با هر زمینه ای داریم.

به گزارش خبرنگار خورنا از شهرستان ماهشهر، منصور قمر در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان در خصوص حمایت از دختران و پسران جوان شهرستان اظهار داشت: نشاط و شادابی که در بین جوانان این شهرستان مشاهده میشود این تلنگر را به ما میزند که نسبت به آنها بی برنامه و بی انگیزه نباشیم و تمام تلاش خود را در جهت حمایت مادی و معنوی از جوانان به کار ببریم.

حمایت از جوانان و صدور مجوز برای سازمان های مردم نهاد (NGO ها)

فرماندار شهرستان ماهشهر ادامه داد: این جوانان سرمایه منطقه هستند و باید از آنها در جهت توسعه همه جانبه منطقه بخصوص فرهنگ و ورزش بهره برد تا هم منطقه توسعه پیدا کند و هم خودشان در مسیر درستی که انتخاب کرده اند ادامه دهنده باشند.

قمر در خصوص اهمیت ورزش بیان کرد: در بخش ورزش باید توجه ویژه ای داشت. این دید که ورزش صرفا برای سلامتی مفید است یک نگاه ناقص به ورزش است. ورزش علاوه بر سلامت، میتواند اشتغال زایی ایجاد کند، اوقات فراغت را پر کند، وفاق منطقه ای ایجاد کند و همچنین میتواند باعث کاهش ناهنجاری در جامعه شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به ورزش باید جامع باشد. تیم های ورزشی میتوانند سفیر خوبی برای شهرستان و حتی استان خود باشند و باید حمایت جدی شوند که این موضوع در دستور کار فرمانداری شهرستان بندرماهشهر قرار گرفته است.

قمر در خصوص چگونگی حمایت و ساماندهی نیروهای جوانان شهرستان بیان کرد: این فرمانداری آمادگی کامل و صد در صدی دارد تا با حمایت از سازمان های مردم نهاد (NGO ها) و تشکلات مردمی، کانون های فرهنگی و صدور مجوز برای سازمان های مردم نهاد در هزینه موضوعی، از استعدادهای جامعه مدنی این شهرستان جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی بهره برداری کند.

شهرداری بندر امام در نصب چراغ افراط دارد

منصور قمر در خصوص سوال یکی از خبرنگاران که از مشکلات شهری در بندر امام خمینی پرسید؛ با اشاره به فعالیت های شهرداری بندر امام خمینی اظهار داشت: رسالت کار شهرداری ها فقط روشنایی نیست. شهرداری بندر امام خمینی علاوه بر روشنایی معابر اصلی وظایف دیگری نیز دارد.

قمر در ادامه بیان کرد: البته اگر این روشنایی معابر نیز به خوبی انجام شود خوب است اما متاسفانه شاهد هستیم که فقط معابر اصلی شهر با افراط زیاد روشنایی آنها انجام میشود اما کوچه ها و خیابان های فرعی این شهر دچار تاریکی مطلق هستند.

وی در ادامه با اشاره به افراط در نصب چراغ ادامه داد: این افراط همچنین موجب مصرف بسیار زیاد منابع انرژی میشود و در فصل تابستان بخش اعظمی از میزان پیش بینی شده برای مصرف برق در بندر امام خمینی را به خود اختصاص میدهند که باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم در فصل گرما میشود. این افراط در حالی صورت میگیرد که خیابانهای فرعی این شهر از روشنایی برخوردار نیستند.

وی در خصوص رسالت شهرداری ها بیان داشت: رسالت شهرداری ها فقط کارهای روبنایی و ظاهر سازی نیست. شهرداری ها باید خدمات زیربنایی، عمرانی و امورات خدماتی مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به زودی شاهد تغییرات در سطح مدیران شهرستان خواهیم بود

منصور قمر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که در خصوص عدم تغییر مدیران در شهرستان علیرغم گذشت ۱۰ ماه از روی کار آمدن دولت بود؛ اظهار داشت: مردم در انتخابات ۹۲ به تغییر رای دادند و این تغییر در دستور کار دولت در تمام سطوح قرار دارد اما دولت با شعار عقلانیت و اعتدال روی کار آمده و نمیتواند بدون بررسی و به صورت ضرب العجلی مدیران را جابه جا کند.

قمر در ادامه گفت: تغییرات در سطح مدیران در تمام سطوح به آرامی، با بررسی های دقیق، شناخت نیروها و بررسی شرایط منطقه انجام میشود.

وی خاطرانشان کرد: اگر مدیری در سطح شهرستان عملکرد خوبی داشته و خدمات دهی اداره مطبوعش به مردم راضی کننده بوده از آنها دعوت میشود و نظر آنها در مورد راه و روش دولت فعلی نظر خواهی میشود. اگر میتوانند خود را با گرایشها و برنامه های دولت فعلی تطبیق دهند و آنها در دستور کار خود قرار دهند، بعید به نظر میرسد که جا به جا شود که البته بلعکس این موضوع نیز صادق است.

وی در خصوص نیروهای قدیمی که از تجربیات و سوابق درخشانی برخوردار هستند اما خانه نشین شده اند، اظهار داشت: همانطور که اگر مدیر اصولگرایی عملکرد قوی و مفیدی داشته باشد بنا بر ابقای وی میباشد، از مدیران قدیمی که در زمان اصلاحات خدمات خوبی به جامعه داده اند و سر منشا امورات خیر بوده اند و در دولت قبل خانه نشین شدند دعوت به عمل می آید تا مطابق با تجربیاتشان مجددا به جامعه خدمات رسانی کنند.

قمر گفت: همانطور که به عنوان یک مدیر اعتدالی نمیخواهم حقی از مدیران اصولگرای کارکشته و باتجربه ضایع شود، نمیگذارم از مدیران اصلاح طلب و باتجربه که خانه نشین شده اند حقی ضایع شود.

رسانه ها حلقه های اصلی بین مردم و مسئولان

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر در پایان ضمن تشکر از حضور نمایندگان رسانه ها در این نشست خبری اظهار داشت: رسانه ها حلقه اصلی بین مردم و مسئولان هستند و ارتباط بین مسئولان با رسانه ها باید تنگاتنگ و در دائمی باشد تا صدای مردم به خوبی به گوش مسئولان برسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سربندر با سلام اقای فرماندار عزی حالا که بعد از سالها شهر سربندر داره به سمت ابادانی میره اعتراض میشه.این شهر فاقد هرگونه روشنائی در خیابانها بوده.لطفا شمت حمایت کنید کلیه معابر برای امنیت و رفاه شهروندان روشن شود .چراغها کم مصرف بوده و هزینه ای در بر ندارند
  • اميد سلام اقای فرماندارشماکه اماده حمایت ازتشکلات مردمی هستیدچراازتشکلات کارگری وکارفرمایی دربندرامام خ حمایت وهمکاری نمیکنید؟مثلاانجمن بارشماران بندرامام خ که بیش ازسه ساله درحال پیگیری مشکلاتشون هستندوهنوزنتیجه نگرفتندواداره کاربندرباشون همکاری نمیکند,تشکر
  • اميد سلام روشنایی شهربندرامام خ راباشهرهای استانهای دیگرمثلاشاهین شهرمقایسه کنیدکدام روشناییش بیشتراست؟چون تاالان سربندرروشناییش کم بوده وحالاشهردارفعال روشنایی رامانندشهرهای توسعه یافته کرده بعضی گمان میکنندروشنایی زیاده درصورتی که روشنایی شهردرحداستاندارده.