ادامه سانسور در رسانه های خاص!

وقتی «رهـیـاب» جوابیه دانشگاه چمران را ناقص منتشر میکند!/ اوج حرفه ای گری رسانه ای/ پاراگراف سانسور شده چه بود؟

خورنا: پایگاه خبری تحلیلی رهیاب نیوز طی یکی از روزهای اخیر خبری بر روی خروجی خود قرار داد اما جوابیه دانشگاه چمران نسبت به آن خبر را ناقص منتشر کرد.

به گزارش خورنا از اهواز، رهیاب نیوز طی یکی از روزهای اخیر خبری بر روی خروجی خود با عنوان “از تخریب کفپوش صدها میلیونی سالن ورزشی تا وام های ۵۰ میلیونی آقای خاص برای هیئت علمی” قرار داد که واکنش روابط عمومی دانشگاه چمران را در بر داشت.

جوابیه روابط عمومی دانشگاه چمران برای برخی از رسانه های خوزستان از جمله رهیاب نیوز و خورنا ارسال شد که متن اصلی و کامل آن در خورنا با عنوان “روابط عمومی دانشگاه چمران پیرامون برخی نگرانی ها از برگزاری نمایشگاه خودروهای اروند جوابیه ای صادر کرد” منتشر شد اما رهیاب نیوز این جوابیه را ناقص منتشر کرد تا همگان را در خصوص پرچمداری خود بین رسانه های ارزشی استان خوزستان دچار تردید کند.

در متنی که رهیاب نیوز منتشر کرد، کلیه بندها و ۵ پاراگراف اصلی خبر منتشر شده بود جز پاراگراف توضیحی آخر که البته کاملا دلیل سانسور آن مشخص است.

پاراگراف سانسور شده به این شرح است: ” ناگفته نماند که دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال های نه چندان دور دارای بهترین فضای سبز و زمین های ورزشی متعدد و چشم اندازهای زیبایی برای ورزشکاران و دانشگاهیان بوده است ولی امروز، فضای سبز آن، تقریبا در حال نابودی است و در گوشه و کنار زمین های ورزشی، مخروبه ها و مذبله ها تشکیل شده است و جای شگفتی است که چرا این صحنه های ناراحت کننده از چشمان تیزبین دوستان محترم دور مانده است. از این روست که رسیدگی به امور زیر ساختی و مدیریتی در این دانشکده و بالاتر بردن میزان تاثیرگذاری آن در ورزش استان خوزستان، جزیی از برنامه استراتژیک مدیریت جدید دانشگاه است و این اطمینان را دارد که رسیدن به این مقصود با همکاری اعضای محترم هیئت علمی دانشکده دور از انتظار نیست.

حال باید بررسی کرد و پرسید که چرا رهیاب نیوز که خود را پرچمدار اخلاق، ولایت مداری، ارزشی بودن و اسلام ناب محمدی در بین رسانه های استان میداند، اینگونه یک خبر ساده ی روابط عمومی دانشگاه چمران اهواز را مورد حمله قرار میدهد و یک پاراگراف را به طور کامل حذف میکند ؟ اگر حرف حساب بوده که باید منتشر میشد و حداقل در برابرش سکوت اختیار میشد، اگر حرف ناحساب بوده، پاسخ آن را منتشر میکردند.

به گزارش خورنا، طی ماه ها و هفته های اخیر برخی رسانه های وابسته به نهادهای خاص از فعالیت اصلاح طلبان و بازگشت سرمایه مدنی اصلاحات به جامعه دستپاچه شده و از هر راهی که میتوانند در پی تخریب و کوباندن مدیران؛ مسئولان و بدنه جامعه اصلاحات هستند که البته با هوشیاری کامل نیروهای اصلاح طلب، نمیتوانند راه به جایی ببرند.