شهردار آبادان خبرداد:

آبادی آبادان با اعتبارات قطره چکانی دولت ۱۴۰ سال زمان می برد

خورنا: شهردار آبادان با انتقاد شدید از کمی اعتبارات تخصیص یافته این شهر در سال جاری گفت: کار آبادانی و عمران شهر با توجه به تخصیص اعتبارات قطره چکانی و کم دولتی به ۱۴۰ سال زمان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا شیرازی عصر امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان آبادان با اشاره به اعتبار تخصیصی سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی در بخش شهری و حمل و نقل افزود: تخصیص اعتبارات باید بر اساس شاخصها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شهر آبادان ۸۰ درصد از جمعیت شهرستان را در خود جای داده است، اظهار کرد: خسارت ناشی از جنگ هشت ساله و فراهم نشدن زیرساختهای شهری در طول دوران بازسازی در این شهر شرایطی را فراهم آورده که برای برون رفتن از آن نیاز به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

شیرازی تصریح کرد: این رقم که براساس کارهای کارشناسی شده به دست آمده بدون احتساب هزینه های بالا دستی برآورد شده است.

شهردار آبادان یادآور شد: اگر قرار باشد دولت سالانه حدود پنج میلیارد تومان به آبادان اعتبار بدهد، با توجه به نیاز ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبادان شدن آبادان، ۱۴۰ سال زمان نیاز است.

شیرازی گفت: اگر بخواهیم ۵۰ میلیارد تومان پولی را که به طور سالانه از محل درآمدهای شهرداری به دست می آید را نیز صرف عمران و آبادانی شهر کنیم باز هم ۱۴ سال زمان نیاز داریم.

وی افزود: علاوه بر شهروندان آبادانی، آن دسته از اهالی روستاها که به طور روزانه برای انجام امور روزمرده و حتی خرید به شهر می آیند نیاز به تامین یکسری امکانات همچون بازار دارند که اگر این نیازها تامین نشود در حقیقت ظلمی بزرگ به شهروندان و روستائیان کرده ایم.

شیرازی با بیان اینکه از یک سو، یک سوم از اعتبارات تخصیص یافته به شهرداری برای حفظ و نگهداری امکانات هزینه می شود  و از سوی دیگر ۴۰ درصد از اعتبارات جاری شهر آبادان از محل آلایندگی ها به خرمشهر داده می شود، اظهارکرد: بهبود شرایط عمرانی و خدمات شهری با این شرایط دچار اختلال می شود که باید مسئولان ذیربط در این خصوص چاره اندیشی و تدبر کنند.

وی یادآور شد: شهرداری سازمانی است که تاکنون امتحان خود را به خوبی پس داده است. تخصیص اعتبارات کم فعلی دردی از ما دوا نمی کند، باید به فکر راه چاره ای برای بهبود سطح زندگی مردم  به لحاظ عمران و آبادانی شهر بود تا امید به زندگی و ماندگاری نیز در میان مردم افزایش یابد.