عضو شورای شهر بندرماهشهر و نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها

سعید حیاتی: سیستم انتخاب پیمانکاران اصلاح شود/ پیمانکاران بزرگ از پرداخت ارزش افزوده در شهر محل فعالیت امتناع می‌کنند

خورنا: نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها خواستار اصلاح سیستم انتخاب پیمانکاران و روز رسانی قوانین و نوسازی شهرداری ها شد.

به گزارش خورنا، سعید حیاتی نماینده استان خوزستان در شورای عالی استانها و عضو شورای شهر بندرماهشهر در نطق پیش از دستور خود در  ششمین اجلاس شورای عالی استانها با آرزوی سلامتی برای رییس  مجلس خبرگان رهبری آیت ا… مهدوی کنی، گفت: امروز در این شرایط  حساس و فضای  دیپلماسی بین‌المللی باید همه تمام تلاش خویش را فارغ از اختلافات و  جناح‌بندی‌ها معطوف به حمایت از برنامه‌های دولت  در حل  مشکلات مردم و پیشرفت و آبادانی کشور بست.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب  در یکی از آخرین  سخنرانی‌های خویش فرمودند تعریف و تمجید از مدیریت جهادی کافی است، اکنون  وقت عمل  فرارسیده است؛ به نظر من امروز  نیاز کشور توجه بیش از پیش به کار، تلاش، سازندگی، ابتکار، خلاقیت، سرمایه گذاری و کاهش  سطح  عمومی قیمت‌ها است.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها تاکید کرد: در راستای  اقتصاد مقاومتی باید ضمن  قبول توانایی و  پتانسیل  تولید کنندگان داخلی، به صادرات  بیاندیشیم  و در بخش‌هایی که  نقصان  وجود دارد  با بخش  خارجی  همکاری  مشترک داشته باشیم که  البته  تسهیلات  بانکی  و روند   آن  نقش  مهمی در این   خصوص دارد.
به گفته  حیاتی ارتباط  بین صنعت و دانشگاه به  شکل اصولی و تنگاتنگ باعث رشد صنعت و تولید  تکنولوزی جدید خواهد شد که این  ضامن همه موفقیت‌های  صعت در حد گسترش  تحیق و توسعه است.

وی اضافه کرد: در بخش دیگری توجه به مولفه‌های  دینی و ملی با روش‌های نوین و شناخت عظمت فرهنگ ایر انی و اسلامی نسل جوان  و خودشناسی در  حوزه فرهنگ می‌تواند راهگشا باشد .

حیاتی افزود: اصلاح هر چه سریع‌تر قوانین و مقررات و به روزرسانی آنها در حوزه شهرداری‌ها اعم از چارت و درج بودجه عملیاتی و قوانینی مالی کارآمد و اصلاح سیستم انتخاب پیمانکارن، نیاز است.

عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه صلاح قانون ارزش افزوده در برخی بندها از جمل تصریح قانون‌گذاری در پرداخت ارزش افزوده است، گفت: در محل ثبت حوزه عمل و فعالیت در بسیاری از شهرها پیمانکاران بزرگ از پرداخت ارزش افزوده در محل کار و فعالیت امتناع می‌کنند که مانعی برای درآمد‌زایی شهرداری ها است.