اداره میراث فرهنگی هفتکل افتتاح شد

خورنا: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان هفتکل با حضور مسئولان شهری و استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان با حضور افشین حیدری مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان، فردین بیگدلی مشاور ارشد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و خلیلی امام جمعه هفتکل و تنی چند از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

فردین بیگدلی در مراسم افتتاحیه این اداره با تاکید بر اینکه استان خوزستان مهد تمدن‌های اولیه بشری بوده است، اظهار کرد: در طول تاریخ، خوزستان به لحاظ حساسیت و موقعیت استراتژیک همیشه مورد توجه جهانیان بوده و در دنیا با نام بهشت باستان‌شناسان معروف است.

وی ادامه داد: برای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی همانند سرمایه‌های ملی، باید مبادرت به ایجاد تشکل‌های مردم نهاد کرد.

مشاور ارشد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با یادآوری اینکه در جذب گردشگر بسیار ضعیف عمل شده است، افزود: کشور ما فاصله معناداری با سایر کشورها در جذب گردشگر دارد، به طوری‌که رتبه نود و هشتم را در این قسمت به خود اختصاص داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای جذب گردشگران با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی که در استان خوزستان و شهرستان هفتکل وجود دارد، باید با ایجاد بسترسازی مناسب فضا را برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این عرصه را تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیشینه تاریخی شهرستان هفتکل پیش از حفر نخستین چاه نفت در سال ۱۳۰۶، به دوره‌های ایلامیان، اشکانیان هخامنشیان، ساسانیان و اسلامیان می‌رسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *