احیای جزیره شادمانی در آبادان

خورنا: فرماندار ویژه آبادان از احیای جزیره شادمانی در این منطقه خبر داد.

عزیزالله شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان از احیای جزیره شادمانی در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: در خصوص این جزیره نیز دولت قصد دارد زیرساخت‌های آن را انجام دهد و در مرحله بعد سرمایه‌گذار وارد عمل شود تا یک مکان منحصر به‌فرد و توریستی در اختیار مردم خوب این منطقه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تمام بستر‌ها برای منطقه آزاد اروند وجود دارد تا در این منطقه دست به تحولی شگرف بزند زیرا دیگر هیچ‌گونه قصوری از این سازمان پذیرفته نیست.

فرماندار ویژه آبادان در خصوص شرایط اقلیمی شهرستان آبادان و پیوستن کل این شهر به منطقه آزاد اروند توضیحاتی داد و ابراز کرد: آبادان از شهرهای راهبردی و ملی کشور است که موجب مجد و سرافرازی میهن اسلامی ما بوده و هست، این شهر تنها شهری است که هیچگاه به دست دشمن تصرف نشده است.

وی ادامه داد: این شهر دارای دو بخش و سه شهر است و از منابع بسیار خدادادی بهره می‌برد و به عنوان یک پشتیبان در کشور مطرح است.

شهبازی اضافه کرد: آبادان از ظرفیت‌‌های عظیمی بهره می‌برد که نمونه‌‌های آن شامل دارا بودن دو بندر تجاری، اولین و بزرگ‌ترین پالایشگاه و پتروشیمی خاورمیانه، دسترسی به آب‌‌های آزاد و خطوط هوایی، ریلی و جاده‌ای و بهره‌گیری از نیروی انسانی غنی است که می‌‌توان به این مفاد تکیه کرد.

وی اشاره کرد: همچنین این شهر دارای ظرفیت‌‌های ورزشی غنی و باسابقه است که خود در کشور سرآمد است و دارای قهرمانان ملی و بین المللی بسیاری است و در برخی رشته‌‌ها ضمن اینکه حرف اول را در کشور می‌‌زند، استخوان‌بندی تیم ملی را در سال‌‌های گذشته تشکیل می‌‌داد.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: در سفر دولت به استان خوزستان که اهمیت این منطقه را برای دولت نشان داد، مساحت منطقه آزاد اروند از ۱۷ هزار کیلومتر مربع به ۳۴ هزار کیلومتر مربع افزایش یافت.

وی همچنین عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند تاکنون در حوزه‌های صنعت، خدمات، بازرگانی، کشاورزی شرایط ویژه‌‌ای ایجاد کرده‌ است که دولت نیز با تبیین بیش از ۱۲۰ بسته حمایتی سعی در پیشبرد اهداف این منطقه دارد.

شهبازی افزود: جای امیدواری وجود دارد که تا پایان سال ۹۳ بسته‌‌های حمایتی این منطقه به ۳۰۰ عدد منتهی شود. امیدوارم مردم این منطقه به رفاه و آرامش نسبی برسند و از امکانات یک شهر ایده‌آل بهره‌برداری کنند.

فرماندار ویژه آبادان در پایان عنوان کرد: منطقه آزاد اروند و شهر آبادان تشنه سرمایه گذاری هستند و اطمینان می‌‌دهیم که این منطقه از امنیت نسبی و بالایی برخوردار است.