فرماندار بندرماهشهر خبرداد:

دستگاه امنیتی به زودی عامل حریق مصلای شهرک طالقانی بندرماهشهر را مشخص می‌کند

خورنا: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: به زودی دستگاه امنیتی مسبب آتش‌سوزی مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرک طالقانی را مشخص خواهد کرد.

منصور قمر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در ماهشهر، با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در مصلای نماز جمعه شهرک طالقانی، اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع این حادثه، تیمی برای بازسازی و تعمیر این مکان مقدس تشکیل و تمامی دستگاه‌های خدماتی را وارد عمل شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همت دستگاه‌های خدماتی و با مشارکت مردم عزیز شهرک طالقانی در امر بازسازی و تعمیر مسجد صاحب الزمان (عج)، عملیات بازسازی این مکان مقدس به سرعت به پایان رسید.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: با پایان بازسازی و تعمیرات، نماز جمعه شهرک طالقانی روز گذشته باشکوه‌تر از گذشته برگزار و خوشبختانه با افزایش امکانات و نوع بازسازی صورت گرفته این آیین عبادی سیاسی باشکوه‌تر و دشمن‌شکن‌تر از گذشته اقامه شد.

قمر، برپایی نماز جمعه را عامل وحدت بین مسلمانان دانست و افزود: با حضور مردم ولایت‌مدار شهرک طالقانی ثابت شد که میان این مردم وحدت وجود دارد و دشمنان به هیچ عنوان نمی‌توانند بین مسلمانان تفرقه و دودستگی ایجاد کنند.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌های محلی در نوع پوشش خبر آتش‌سوزی این مسجد، اظهار کرد: اینکه در چنین اتفاقی که هنوز علت و مسبب آن مشخص نشده بیائیم با برخورد احساسی یک ایده ضد دینی اندکی را که در این سیل خروشان و عظیم عاشقان اهل بیت و امامت هیچ جایی ندارد را بزرگ کنیم به هیچ عنوان کار پسندیده‌ای نیست.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر یادآور شد: هرچند به زودی دستگاه امنیتی مسبب اصلی این حرکت جاهلی را مشخص خواهد کرد اما مهم این است که با این عمل غیر دینی وحدت و یکپارچگی مردم شریف و عاشق به اهل بیت شهرک طالقانی به گونه‌ای تجلی پیدا کرد که نماز جمعه این هفته با صلابت بیشتر از پیش برگزار شد.

قمر یادآور شد: مردم همیشه در صحنه شهرک طالقانی خود در کنار مسئولان در چند روز اخیر به طور شبانه‌روز در بازسازی مسجد نقش بسزایی ایفا کردند و نشان دادند که همواره پایبند راه اهل بیت و دین و ولایت خواهند بود.

وی در پایان گفت: انجام مراسم‌های گسترده نیمه شعبان در شب‌های گذشته در حسینیه‌ها، منازل و مساجد شهرک طالقانی حکایت از آن دارد که هیچ کس توانایی تأثیرگذاری منفی بر فضای دینی و مذهبی مردم عزیز این شهرک را نخواهد داشت.