نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی

جیره بندی آب و برق در روستاهای آبادان منصفانه نیست/ مردم برای روشن کردن کولر مشکل دارند

خورنا: نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: جیره بندی آب و برق در روستاهای آبادان با گذشت چندین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، منصفانه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعید انصاری پیش از ظهر در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان آبادان اظهار کرد: با کمال تاسف در این دوره از مجلس چه در انتهای دولت احمدی نژاد و یا ابتدای دوره ریاست جمهوری آقای روحانی وضعیت مملکت در موضوع اعداد و ارقامی که در قالب کمبود و کسری بودجه با آن مواجهیم در قیاس با سالهای نه چندان دور، معنا و مفهومی ندارد.

انصاری افزود: با توجه به شرایط موجود به دلیل کسری بودجه، دستمان بسته است و کاری نمی توانیم انجام دهیم، مجبوریم تا با این وضعیت به زخمها و دردهایی که به آن مبتلا شده ایم سر و سامان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از ناتمام ماندن دو پروژه آموزشی دبیرستان امام خمینی چوئبده و دبستان دانش روستای صیداویه با گذشته سالها اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت این دو پروژه آموزشی باید به عنوان یک اولویت در دستور کار اداره نوسازی قرار گیرد.

انصاری تصریح کرد: در بخش آب روستایی وضعیت ناراحت کننده و نامناسب است. آب و برق در روستاهای ما جیره بندی می شود، این موضوع از نظر همگان محکوم است و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئولان رده بالا در امور آب و برق باید در جهت ساماندهی وبهبود وضعیت مردم روستا بکوشند.

انصاری ادامه داد: مدیرمان یک مدیر بیمار و ناتوان است، منطقه ای که چهار طرف آن را آب فرا گرفته است چگونه می شود که مردمانش از آب جیره بندی شده استفاده کنند.

وی گفت: باید خط انتقال جدیدی از شعبه کشتکار به سمت آبادان ایجاد شود، احداث سه مخزن شش هزار متر مکعبی در غرب بهمنشیر و شلاحی، منیوحی و نصار و چوئبده  به طور تفکیک می تواند مشکل آب روستایی را برای حدود یک صد سال بهبود ببخشد.

انصاری افزود: باید در بخش آب روستایی کارهای اساسی شکل گیرد و وضعیت مردم هر چه سریعتر ساماندهی شود.

وی اظهار کرد: مدیران استانی در بهترین جای اهواز راحت در حال زندگی هستند، آب و برق منازلشان مشکلی ندارد و به فکر مشکلات مردم در سایر مناطق و شهرها نیستند، بی توجهی مدیران به رفع مشکلات مردم اجحاف در حق آنان است. در شرایطی که مدیران بهترین نوع کولرها را در منازلشان استفاده می کنند، روستائیان منطقه حتی یک کولر را هم به سختی می توانند روشن کنند.

انصاری تصریح کرد: مدیران هر چه سریعتر در جهت رفع مشکلات آب و برق روستاها که به صورت نگران کننده ای درآمده است بکوشند.

این نماینده ضمن انتقاد شدید از حضور نیافتن برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهر در جلسه از فرماندار ویژه آبادان خواست تا این افراد را مورد مواخذه قرار دهد زیرا به عقیده وی این جلسات در جهت تصمیم گیری برای مردم و شهر است و مسئولان باید پاسخگوی سئوالات نمایندگان و فرماندار باشند.