خوزستان دارای نخستین سرای هنرمندان می‌شود

خورنا: نگاه دولت یازدهم به استان خوزستان نگاه ویژه ای است به طوری که نخستین سفر استانی هیات دولت به خوزستان شکل گرفت و عزم دولت بر توسعه استان خوزستان است.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در نشست با هنرمندان و روزنامه نگاران استان خوزستان از راه اندازی اولین سرای هنرمندان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان امروز میهمان استان خوزستان بود و در نشستی با هنرمندان و روزنامه نگاران استان نیز دیدار کرد.

وی در این دیدار در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید اقتصاد فرهنگ و هنر است که بر این مبنا وزارت ارشاد کمیته اقتصاد و فرهنگ و هنر را به صورت جدی راه اندازی کرده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این کمیته به صندوق حمایت از هنرمندان واگذار شده افزود: با درایت مقام معظم رهبری و نگاه بلند ایشان برای نامگذاری سال جدید، توجه به مقوله اقتصاد و فرهنگ دو چندان شده و سیاست های صندوق در حمایت از هنرمندان، روزنامه نگاران و نویسندگان تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: این تغییر بر مبنای آن است که بحث اصلی دولت و وزارت ارشاد توانمند سازی هنرمندان است به طوری که مخالف نگاه حمایتی صرف هستیم و اعتقاد براین است که هنرمند باید در فضای شادابتری فعالیت کند.

ارجمندی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پتانسیل ها و امکانات فراوان هنری در استان خوزستان اظهار کرد: علت حضور من در این استان پیگیری اجرای طرحی به عنوان طرح سرای هنرمندان است.

وی با بیان اینکه این طرح در سراسر کشور در حال پیگیری است، افزود: استان خوزستان به عنوان نخستین  استان برای راه‌اندازی سرای هنرمندان انتخاب شده است و به این منظور تفاهم نامه‌ای با استانداری خوزستان به منظور تصویب احداث این سرا بسته می‌شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح تلاش می‌شود فضای فرهنگی آموزشی در استان‌ها توسعه یابد.

وی افزود: بنا به پیشنهاد حمید فرخ نژاد هنرمند خوزستانی و با توجه به اینکه استان خوزستان پایتخت انقلاب و زخم خورده جنگ تحمیلی است، اولین سرای هنرمندان در خوزستان راه اندازی می شود.

ارجمندی در بخش دیگر سخنان خود پس از استماع نظرات، پیشنهادات و مشکلات مطرح شده از سوی هنرمندان و روزنامه نگاران اظهار کرد: مسیر ما همان مسیری است که برایش شهید دادیم و وظیفه داریم در این راستا از درایت و صلابت کافی برخوردار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در عرصه هنر، مدیریت کنیم، گفت: نگاه دولت یازدهم به استان خوزستان نگاه ویژه ای است به طوری که نخستین سفر استانی هیات دولت به خوزستان شکل گرفت و عزم دولت بر توسعه استان خوزستان است.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان همچنین با بیان اینکه فرهنگ و هنر موضوعی تک بعدی نیست و همه در شکل گیری آن نقش دارند، افزود: وزارت ارشاد از لحاظ اجرایی متولی فرهنگ و هنر است و باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که ایران اول منطقه باشد و قطعا در مقوله فرهنگ و هنر می‌توانیم اول شویم.

ارجمندی در بخشی از سخنان خود همچنین به مقوله هنر موسیقی اشاره کرد و گفت: در این زمینه با سخت گیری هایی مواجه هستیم اما انقلاب و حتی جنگ ما با موسیقی شکل گرفته است و براین اساس تلاش می کنیم که موسیقی درست ایرانی احیا شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *