خبرهای خوش فرماندار امیدیه به شهروندان؛

مقدمات استفاده از تسهیلات منطقه آزاد در امیدیه فراهم شده است/ در صدد اصلاح شبکه آبی شهرستان هستیم

خورنا: : مهندس شهاب صدیقی ، فرماندار شهرستان امیدیه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما خبرهای خوشی از آنچه که در آینده نزدیک برای رفاه حال مردم اتفاق خواهد افتاد به میان آورد که به تفصیل و تشریح آنها میپردازیم.

به گزارش خورنا به نقل از امید نیوز ، مهندس شهاب صدیقی پس از جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان که با حضور مدیران ادارات و نهادها در محل فرمانداری برگزار گردید در جلسه اختصاصی با این پایگاه خبری به تشریح برخی مسائل عمرانی و اجرایی شهر امیدیه پرداختند که به اتفاق از نظر میگذرانیم.

آخرین وضعیت نیروهای تعلیقی حراست نفت امیدیه

مهندس صدیقی در این خصوص اظهار داشت : طبق بررسی و پیگیری های به عمل آمده از آخرین وضعیت نیروهای تعلیقی حراست نفت در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری مشخص گردید که قرارداد این نیروها طبق چارچوب اولیه بکارگیری به صورت یک ساله بوده و کارفرما هیچ تعهدی نسبت به ادامه کار آنها بعد از آن را نداشته است.

وی اضافه کرد : در حال حاضر پس از رایزنی های متعدد با مدیران نفت و نماینده شهرستان نتیجتا موضوع در دستور کار هیات حل اختلاف اداره کار قرار گرفت تا موارد حقوقی آن مشخص و تکلیف نهایی پرونده اعلام گردد.

فرماندار در ادامه گفت : پس از چند نشست دیگر در این خصوص شرکت مناطق نفت خیز جنوب اعلام کرد که در قسمت حراست مجوز هیچ گونه جذبی صادر نخواهد شد که با این تفسیر میبایست نیروها با رضایت جمعی در بخش های دیگر بکارگیری شوند که تاکنون طبق توافقات ۲ نفر فعلا به بخش فنی مهندسی شرکت معرفی شدند و بقیه نیز به تدریج و درعمود زمان معرفی خواهند شد.

مراحل نهایی استفاده از تسهیلات منطقه آزاد اروند

مهندس صدیقی با تاکید بر درج و انتشار اخبار ملموس و واقع گرایانه در خصوص وضعیت استفاده از تسهیلات منطقه آزاد اظهار داشت : انتظار می رود با توجه به حساسیت های موجود فضای رسانه ای ، اخبار دقیق و واقع گرایانه در این زمینه انتشار گردد .

فرماندار امیدیه عنوان کرد : مدیریت منطقه آزاد تماما توسط هیات رییسه ای که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری قرار دارد انجام میشود و چون سیاست های دولت در آن دخیل است باید تابع مقررات و چارچوب های تعیینی دولت باشیم که در این راستا بر اساس طرح توسعه محدوده منطقه آزاد اروند این مسئله در حال بررسی و اعمال اصلاحیه میباشد .

وی با اشاره به خبرساز شدن منطقه آزاد و ابهامات در مورد چگونگی استفاده از تسهیلات اذعان داشت : پس از مصوبات دولت جدید در زمینه توسعه محدوده منطقه آزاد ، رایزنی هایی با مهندس زمانی مدیرعامل منطقه آزاد انجام گرفت که طی آن ایشان را برای بازدید از تاسیسات نفت و گاز شهرستان امیدیه دعوت نمودیم که با هماهنگی های به عمل آمده بازدید از تاسیسات شهرستان انجام شد و ثمرات قابل توجهی از این مهم به دست آمد که از جمله آن شناختن ظرفیت های لازم و پتانسیل های موجود در شهرستان و همچنین وضعیت اشتغال به شمار می آید.

صدیقی ابراز داشت : برخی از شهروندان موضوع استفاده از تسهیلات را منحصر به خرید خودرو و تردد آن در محدوده تعیین شده می دانند اما بنده به اتفاق نماینده شهرستان در صدد استفاده بهینه از این تسهیلات در زمینه اشتغال زایی جوانان ، رفاه حال شهروندان در بحث حمل و نقل شهری و ورود سرمایه و سرمایه گذار در این شهرستان هستیم که انشاله در زمان مقتضی جزئیات این مباحث بیشتر روشن خواهد شد.

فرماندار امیدیه از اقدامات انجام شده در خصوص مراحل نهایی استفاده از تسهیلات منطقه آزاد گفت : همانطور که در اخبار نیز بارها اشاره شد که همشهریان جهت استفاده از تسهیلات میبایست به نمایندگی های خرمشهر و آبادان مراجعه نمایند لذا از آنجایی که این نمایندگی ها بعضا غیر مجاز و غیر رسمی بودند مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده بودند که تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی اقدام به ایجاد نمایندگی های مجاز و رسمی که در قالب نهادهای خصوصی اداره میشوند در آینده نزدیک باشیم تا مردم امیدیه براحتی بتوانند جهت سهولت کار در خود شهرستان به نمایندگی ها مراجعه نمایند .

وی در پایان خطاب به مجموعه رسانه و عموم شهروندان بیان داشت : تمام تلاشها برای بهبود وضعیت معیشت و رفاه حال مردم در دستور کار قراردارد لکن نیازمند همگرایی مردم و مسئولین برای ایجاد بسترهای لازم جهت استفاده بهینه از ظرفیت موجود در شهرستان میباشد و بزودی خبرهای خوبی را در زمینه اشتغال و ورود سرمایه گذار در منطقه را به گوش مردم خواهیم رساند.

پیگیری ها و اقدامات انجام شده در خصوص اصلاح شبکه آبرسانی

مهندس صدیقی در خصوص برنامه ریزی ها و جلسات کارشناسی با حضور مدیران شهرستان و استان برای داشتن آبی سالم و پایدار اظهار داشت : در حال حاضر برآوردها و اطلاعات دقیقی از وضعیت شبکه آبرسانی شهرستان امیدیه در حال انجام است و مدیریت شبکه آب شهرستان پیگیر ارسال این اطلاعات به سازمان و پس از آن به معاونت برنامه ریزی استانداری میباشد که پیش بینی میشود در آینده نزدیک این مسئله روند اجرایی خود را پشت سر بگذارد لذا تا حصول نتیجه کارشناسی ها و بررسی ها در سطح استان باید منتظر بود این مهم چه وقت میسر خواهد شد.

اظهارات فوق توسط فرماندار در نشست یک ساعته با پایگاه خبری امیدنیوز مطرح شد که نقطه عطفی در سیستم پاسخگویی مدیران به اذهان عمومی مردم به شمار می آید چیزی که سالها مورد غفلت مسئولین قبلی و بعضا کنونی این شهرستان قرار گرفته است.