نظام اداری نیازمند اصلاح است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: نظام اداری دچار مشکلاتی است که باید اصلاح شود.

عبدالحسن مقتدایی روز گذشته در همایش ترسیم نقشه راه اظهار کرد: پس از ۳۵ سال تغییر و تحول‌های متعدد در برنامه‌ها، ساختارها و نوع تصمیمات، باز هم در شرایطی نامطلوبی قرار داریم.

وی افزود: نارضایتی و اعتراض مردم از نظام اداری بیانگر این است که نظام اداری دچار مشکلاتی است که باید اصلاح شود و به جایی برسیم که مردم ناگفته به حقوق خود برسند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در برخی مواقع شرایطی کاملاً تعارضی در بکارگیری نیروها و استخدام بر دستگاه‌ها حاکم می‌شود و هیچکدام از دستگاه‌های اجرایی از آن مصون نیستند.

مقتدایی تصریح کرد: جغرافیا، شرایط جوی و فشارهای بیرونی گاهی اوقات موجب می‌شود که عوامل اجرایی سازمان به نفع خود در به کارگیری نیروها استفاده کنند و این همایش برای اتخاذ تدابیر و رویه‌های اداری برگزار شده تا با استفاده از این رویه‌های جدید به شرایط مطلوب‌تری در نظام اداری دست پیدا کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حکومت باید ساختار داشته باشد و هیچ حکومتی بدون ساختار تشکیل نمی‌شود، متذکر شد: در کنار ساختار، جمعیتی به نام مردم وجود دارد که این ساختار براساس نیازهای مردم یا جمعیت تدوین می‌شود، بنابراین با تدوین ساختار براساس نیازهای مردم بدون شک می‌توانیم موفق عمل کرده و رضایت مردم را جلب کنیم.

مقتدایی با بیان اینکه خروجی ساختار همان قانون، دستورالعمل و آیین‌نامه‌هایی است که براساس نیازهای مردم تدوین شده است، افزود: مجریان نیز مجموعه دیگری هستند که اگر به طور صحیح گزینش و آموزش داده شوند، بدون تردید رضایت مردم جلب شده و آرامشی در نظام ایجاد می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خواسته‌های مردم تاکنون نشان داده که روی حداقل‌ها است و جایی که میان مردم و قانون تعارض وجود دارد مجریان باید پاسخگو باشند، بنابراین تدبیر ما باید براساس پیش‌بینی باشد و پیش از اینکه مشکلی متوجه سازمان شود باید از آن جلوگیری کرد.

مقتدایی اضافه کرد: مسئولان حقوق بگیر مردم هستند و دولت کارگزار و پیمانکاری است که طی یک مبارزه انتخاباتی روی کار می‌آید و برای مدتی خاص متعهد می‌شود کاری را انجام دهد بنابراین کدام پیمانکار می‌تواند برای کارفرمای خود گردن‌کشی و یا اهانت کند.