برگزاری جشنواره عکس مسجد در خرمشهر

خورنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر از برگزاری جشنواره عکس با موضوع مسجد و فعالیت‌های آن در این شهرستان خبر داد.

محمد جوروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر در نظر دارد جشنواره عکسی با موضوع مسجد و فعالیت‌های مربوط به آن برگزار کند.

وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند از موقعیت فیزیکی، فعالیت‌های انجام گرفته در مساجد محل یا افراد فعال و دارای نقش در مساجد تصویر تهیه کرده و در قالب لوح فشرده به اداره ارشاد خرمشهر تحویل دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر، موارد قابل انعکاس در بعد موقعیت فیزیکی مسجد را برشمرد و افزود: علاقمندان می‌توانند در مواردی مانند موقعیت و شکل ظاهری ساختمان، امکانات درونی و بیرونی مسجد مورد نظر اعم از گنبد، گلدسته، محراب، سردر ورودی، کتابخانه و بخش‌های مختلف مسجد عکسبرداری کنند.

جوروند بیان کرد: عکس‌هایی که با موضوع فعالیت‌های مساجد تهیه می‌شود می‌تواند شامل عکسبرداری از مراسم نماز جماعت، دعا، محافل انس با قرآن و برنامه‌های ورزشی و اردویی باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر، تصویربرداری از فعالان در امور مساجد را مجاز عنوان و مطرح کرد: می‌توان از فعالان مسجد همچون پیش نماز مسجد، هئیت امنا و… در ثبت تصاویر استفاده کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهلت ارسال و تحویل آثار ۲۰ خرداد است یادآور شد: به عکس‌های برتر ارسال شده به این جشنواره جوایز نفیسی اهدا می‌شود.