فرماندار شهرستان شوش:

کارشناسان یونسکو به شوش سفر می کنند

خورنا: فرماندار شهرستان شوش گفت:کارشناسان سازمان یونسکو برای نظارت بر روند ثبت جهانی محوطه باستانی شوش در نیمه نخست امسال به این شهر سفر می کنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا ˈرضا نجاتیˈ از دستگاه ها و نهادهای اجرایی این شهرستان خواست با تعامل با یکدیگر بستر لازم برای ثبت جهانی این اثر را فراهم کنند.

وی همچنین از شهروندان و علاقمندان و دوستداران میراث فرهنگی خواست در راستای ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش با کارشناسان و مسئولان اجرایی همکاری کنند.

فرماندار شوش با بیان اینکه از تمام ظرفیت های این شهرستان برای ثبت جهانی شهر تاریخی شوش استفاده خواهد شد اظهار داشت:امکانات لازم برای ثبت جهانی محوطه باستانی شوش بسیج شده است.

وی افزود: خوزستان برای گسترش صنعت گردشگری نیازمند ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش به عنوان یک اثر جهانی می باشد.

در استان خوزستان زیگورات چغازنبیل در شوش و سازه های آبی شوشتر در یونسکو به ثبت رسیده است.

مرمت و ساماندهی محوطه باستانی شوش ، هفت تپه و چغازنبیل از سال ۱۳۶۶ در قالب یک پروژه ملی آغاز و در سال ۱۳۸۲ با مجزا شدن هر یک از آنها در قالب سه پروژه ملی شوش ، هفت تپه و چغازنبیل مستقل و عملیات مرمت ،محوطه سازی و دیگر فعالیت های میراث فرهنگی به صورت جداگانه در این سه مکان آغاز شد.

شهر باستانی شوش یکی از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.

شوش با وجود آثار باستانی منحصر بفرد و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه در تمام ایام سال پذیرای جهانگردان خارجی از سراسر جهان می باشد.