پیروزی بشار اسد موفقیتی بزرگ برای جهان اسلام است

خورنا: امام جمعه شهر چمران ماهشهر گفت: پیروزی بشار اسد شکستی بزرگ برای صهیونیسم و القاعده و موفقیتی بزرگ برای جهان اسلام و خط مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در آیین وحدت‌بخش نماز جمعه این هفته شهر چمران اظهار داشت: پیروزی قاطع بشار اسد در انتخابات سوریه یک اعتبار بزرگ بین‌المللی برای وی ایجاد کرد و نشان داد که مردم سوریه بیدار و آگاه هستند.

وی این پیروزی را مختص کشور سوریه ندانست و افزود: این پیروزی شکستی بزرگ برای صهیونیسم و القاعده و موفقیتی بزرگ برای جهان اسلام و خط مقاومت است.

خطیب جمعه شهر چمران ادامه داد: حملات تروریستی به سامرا و حرمین عسکریین نیز نتیجه همین پیروزی است چرا که سلفی‌ها و تکفیری‌ها متوجه شدند در کشور سوریه هیچ جایگاهی ندارند و از این کشور رانده شده‌اند.

هاشمی تصریح کرد: به فضل الهی با تداوم مقاومت مردم بیدار سوریه، باقی‌مانده این گروه‌های مخالف و جنایتکار از کل این سرزمین رانده و سوریه از لوث وجود این اشرار پاک خواهد شد.

وی با اشاره به موضع‌گیری سران آمریکایی و اروپایی در مورد پیروزی بشار اسد، اذعان کرد: اگر سران آمریکا و اروپا نتیجه این انتخابات را بپذیرند به شکست مفتضحانه خود اقرار کرده‌اند، بنابراین بدیهی است که در سلامت این انتخابات ایجاد تشکیک کنند.

امام جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این شهر به سالروز ولادت علی اکبر (ع) و روز جوان اشاره کرد و گفت: باید نگاه ویژه‌ای به جوانان و مشکلات این قشر شود.

هاشمی با تأکید بر لزوم ایجاد تسهیل در ازدواج جوانان، عنوان کرد: امروز جوانان نوک پیکان حمله تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارند و ازدواج می‌تواند حربه‌ای بسیار مهم برای مقابله با این تهاجم باشد. پدران و مادران باید مواظب جوانان خود باشند و از سخت‌گیری‌های بی‌مورد در ازدواج آنان خودداری کنند.

خطیب جمعه شهر چمران انتخاب زوج و زوجه را حق طبیعی و قانونی جوانان دانست و متذکر شد: جوان باید آزادانه نسبت به انتخاب همسر آینده خود اقدام کنند و نباید اجباری از سوی پدر یا مادر در این ارتباط صورت بگیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: نقش پدر و مادر در انتخاب همسر فرزند خود باید نقش مشورتی باشد و هیچ‌گونه اجباری در این رابطه صورت نگیرد.

وی در ادامه نسبت به پخش سریال‌های هدف‌دار از شبکه‌های غربی هشدار داد و گفت: پخش این سریال‌های هدف‌دار و نیمه‌ عریان به مراتب خطرناک‌تر از پخش فیلم‌های مستهجن است، چرا که این صحنه‌های نیمه عریان ذهن بیننده را به تخیل‌گرایی وادار و نیم دیگر کار را به ذهن مخاطب واگذار می‌کند.

امام جمعه شهر چمران اظهار داشت: پخش این‌گونه سریال‌ها اثرات بسیار مخرب روانی بر جامعه می‌گذارد، بنابراین لازم است خانواده‌ها نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شهر چمران، سیاست و دین را دو موضوع جدانشدنی و لاینفک دانست و گفت: متأسفانه برخی‌ها که خود را هیئتی نیز می‌دانند، عقیده دارند که نباید در مسائل سیاسی دخالت شود.

وی در پایان تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) برای همین موضوع شکل گرفت و شاکله قیام این امام بزرگوار یک قیام سیاسی و مذهبی بود.