امام جمعه خرمشهر: دولت در برابر منتقدان صبور باشد

خورنا: امام جمعه خرمشهر گفت: این همه به منتقدان نتازید و در برابر منتقدان جبهه‌گیری خشن از روی جهل و ناآگاهی نداشته باشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نبی موسوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تبریک به مناسبت روز جوان گفت: دوران جوانی دوران مهمی است که بنا به فرمایش امام راحل عمده تلاش‌ها مربوط به دوران جوانی است و تمام موفقیت‌ها چه در بعد مادی و چه معنوی در این دوران ریشه دارد.

وی افزود: معظم‌له به جوانان توصیه می‌کرد تا جوان هستید به تهذیب نفس بپردازید و خود را پاک کنید.

امام جمعه خرمشهر عنوان کرد: یکی از شعائر دین ابراز محبت به امام عصر (عج) است و باید این محبت در ظاهر شهر نمود پیدا کند و به آذین‌بندی و نصب پرچم در خیابان‌ها و درب اماکن اهتمام بورزیم.

موسوی با بیان این مطلب که برنامه‌های متنوعی برای نیمه شعبان در نظر گرفته شده است، افزود: به همین مناسبت از مردم خرمشهر می‌خواهم تا در این مراسم‌ها حضوری فعال و پرشور داشته باشند.

وی همچنین به فرموده‌های مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: معظم‌له فرمودند در ۳۵ سال گذشته یک جبهه پر قدرت در برابر جمهوری اسلامی ایران قد علم کرد و هرآنچه در چنته داشت را به کار گرفت اما ایران نه تنها پایداری کرد که حتی حاضر نشد لحظه‌ای به رژیم استکباری باج دهد.

خطیب جمعه خرمشهر تاکید کرد: این همه به منتقدان نتازید و در برابر منتقدان جبهه‌گیری خشن از روی جهل و ناآگاهی نداشته باشیم.

موسوی ادامه داد: به کسانی که جوان هستند و در جبهه مخالف ما حرفی برای گفتن دارند مجال دهید، این شیوه، راه و شیوه اسلامی است.

وی منتقدان را نیز مخاطب قرار داد و گفت: انتقادات باید سازنده و به دور از غرض‌ورزی باشد تا نتیجه لازم حاصل شود.

امام جمعه خرمشهر به نتیجه انتخابات کشور سوریه اشاره کرد و اعتراضات وارد به آن را بی‌اساس خواند و ادامه داد: این حرف که گفته می‌شود این انتخابات ظاهرسازی بوده بی‌انصافی است.

موسوی با بیان اینکه در انتخابات سوریه از هر سه جریان نامزد وجود داشته، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود کسی را وارد چرخه انتخابات کرد که به قانون اساسی آن کشور اعتقادی نداشته و به کرات قانون‌شکنی از آن دیده شده باشد.

امام جمعه خرمشهر همچنین با انتقاد از وضعیت اجاره بها در این شهرستان عنوان کرد: در امر اجاره بها ۲ نکته وجود دارد، یکی اینکه دولت تلاش کند زمینه دستیابی به مسکن ارزان را فراهم سازد و دیگری اینکه مالکان سود منصفانه طلب کنند.

موسوی میزان دریافت کرایه در خرمشهر را از سایر شهرهای استان خوزستان بیشتر عنوان کرد و ادامه داد: برکت در پول زیاد نیست گاهی خداوند در پول کم برکت بیشتری قرار می‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: کاری نکنید که مردم خرمشهر مجبور به زندگی در شهرهای دیگر شوند.